Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Dilemma - 9 augusti 2009 20:04

Tidigare idag ringde en kompis till mig och berättade att satt fast på ett tåg som stått still i två timmar för att en person tagit livet av sig framför det. Fy fan...

Av Dilemma - 9 augusti 2009 18:38

I Amsterdam fanns det en djurpark som hette Artis Zoo. Det var nog en av de bästa djurparker som jag varit på. Det fanns alla möjliga olika sorters djur och själva parken var inte särskilt stor till ytan så det var helt okej att gå omkring där. Djuren hade inte så stora utrymmen så de var lätta att få syn på.

En del var riktigt gulliga. Ett tag blev jag lite besviken på Wilma för att hon inte var lika söt som vissa av djuren där. Min favorit var någon form av Meerkat. Dagen innan hade vi sett en dokusåpa på Animal Planet om en Meerkat flock, vilket gjorde det hela ännu bättre. När man har sett en Meerkat i ögonen är man förlorad, resten av livet går åt till att önska att man hade en.

Av Dilemma - 9 augusti 2009 17:41

Varför åker man inte oftare till Amsterdam? Det känns som om andra platser i Europa, som London, Paris, Barcelona, är populärare. Men vi gillade Amsterdam. Det var bra att man kunde gå överallt. Och vi hade turen att ha riktigt bra väder.


Vi drev mest omkring. Åkte båt i kanalerna, var på djurpark, slappade på hotellrummet, kollade in affärer och Red Light District, drack öl och åt biff. De har riktigt bra kött i Amsterdam. Vi gick i flera timmar varje dag, men det var skönt att inte ha några tider att passa.


Spontant känner vi att vi vill åka dit igen. Jag ska försöka övertala J och hennes kille, som är från Holland, att följa med.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards