Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Dilemma - 13 augusti 2009 22:23

Nu fungerar kylskåpet igen. Efter att ha varit avstängt ett tag, och blivit avfrostat, fungerade det plötsligt när jag slog på det igen. Skönt. Fast jag hade redan börjar fantisera om ett nytt kylskåp. Nu står det och småbrummar och har påbörjat ett nytt frostlager på väggen.

Av Dilemma - 13 augusti 2009 15:37

Hela sommaren har jag bråkat med vårt kylskåp för att försöka få det lite varmare. Hela inre väggen är täckt med is, och jag har velat sänka värmen för att få den att smälta. Men åt vilket håll jag än vrider ratten blir det bara mer och mer is på väggen. Förra sommaren gjorde jag anteckningar till mig själv bredvid ratten. "2V" och "3K". Men nu kan jag inte komma ihåg om 2V betyder att 2'an är varm eller att man ska vrida ratten mot 2'an för att få det varmt.


I frustration vred jag ratten så långt det gick mot 0 och plötsligt tystnade hela kylskåpet. Jag har vridit tillbaka till 3, men det börjar ändå inte låta. Fördelen är att nu har isen inuti börjat smälta, men jag var rädd att kylskåpet inte är påslaget längre. Lampan lyser fortfarande och det finns inget uppenbart sätt för påslagning annat än att vrida på ratten. Nu är jag rädd att det har gått sönder.


Jag har pratat med min pappa och vi kan inte få det att börja låta igen. Han berättade att man kunde ta fram kylskåpet och rulla det, men där går gränsen. Då får det hellre vara av. Han gissade att termostaten eller kompressorn är trasig. Så det blir kanske till att köpa nytt kylskåp i helgen.


Det första jag ska göra nu är att tömma hela kylskåpet och frysen, stänga av igen, frosta av och samla upp allt vatten och sedan slå på det igen och hålla tummarna.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards