Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Dilemma - 18 augusti 2009 21:34

Så länge jag kan komma ihåg har jag haft naglar som skivar sig och går av. Och ända sedan jag var liten ville jag ha långa naglar. Alltså inte osmakligt långa, men så att de går ut en bit över själva fingret åtminstonde.


Jag har genom åren gått igenom Kicks hela sortiment av nagelvårdsprodukter. Jag har provat hemmakurer, ätit vitaminer, druckit öl, filat och tagit omhand. I drygt ett år tog jag bort och målade nytt nagellack varje dag för att dölja eländet istället, men skivat sig har de alltid gjort.


Till för ett år sedan. Då upptäckte jag Trind Nail Repair. Efter en två-veckors-kur använder jag nu lacket som vanligt underlack och naglarna är superfina. De har helt slutat skiva sig och är långa och starka. Alla som jag har tipsat har även de blivit imponerade. Ca 150kr på Kicks. Det är det bästa köp jag gjort inom nagelvård.

Av Dilemma - 18 augusti 2009 15:42

Ibland får jag för mig att jag måste ha affirmerat fram Wilma. Innan vi köpte hund tänkte jag länge vi vilken hund jag ville ha. Från början ville jag ha en Chihuahua, för att vi bor i en sån liten lägenhet och för att de verkar smidigare än många andra småhundar med sin "stor-hunds-form" på kroppen.


Efter att Chihuahuaorna exploderade i media, blev kändishunden nummer ett, ökade sinnessjukt mycket i pris, sönderavlades och tjuvimporterades var jag inte längre lika intresserad av en Chihuahua. Men jag ville gärna ha en blandning, för att få upp storleken lite och för att det skulle vara coolare. Det finns många Chihuahua blandningar, den ena värre än den andra. Till sist fastnade vi för Dvärgpinscher.


Jag har alltid gillar Rottweilers, så jag ville ha en hund som var black 'n tan. Jag ville att den skulle vara korthåring, men med mjuk päls som inte fastnar i kläderna.


Jag ville ha en hund som är väluppfostrad, lydig, lättlärd. Som man kan ha med sig, som inte blir nervös i folksamlingar, som är snäll mot andra hundar, som inte är rädd av sig, som andra gillar, som lyssnar på mig och W lika mycket, som inte har problem med att lämnas ensam, som orkar gå långa promenader, som är morgontrött, som tycker att det är kul när det händer saker, som gillar att gosa, som går med på att man klipper klorna, som inte har komplicerad pälsvård och som är rolig att vara med.


Wilma är allt det där och ibland undrar jag hur det gick till.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards