Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Dilemma - 19 augusti 2009 16:43

I helgen var jag och W och tittade på en matta som vi har tittat på flera gånger förut. Den är av något fransigt, knasigt material. Heltokig egentligen, typ som en ryamatta men ändå inte. Redan första gången vi såg den tyckte vi att den kändes väldigt oss. Men mattor är ju inte direkt billiga och vi var rätt nöjda med den mattan vi redan hade så det blev inget köp.


Så nu i helgen var vi förbi igen för kanske tredje-fjärde gången och kunde inte låta bli att gå in och titta på den igen. Den här gången var det rea så det var bara att slå till. Vi kände oss rätt så säkra på att Wilma skulle krafsa sönder mattan ganska snabbt och försöka rycka upp fransarna.


Hem - bort med gamla mattan - upp med den på vinden - på plats med nya.


Wilma tittade tveksamt på från soffan och när allt var klart vågade hon sig försiktigt ner. Jag tror hon gillar den. Hon har inte krafsat på eller försökt bita en enda frans. Och nu för tiden ligger hon ovanligt ofta under soffbordet.


Här är en bild som inte riktigt gör mattan rättvisa. Men, men. Vad tycker ni?

Av Dilemma - 19 augusti 2009 12:37

Jävlar, vad kallt det har blivit på morgnarna nu. Bara för att jag börjat jobba igen så har det helt plötsligt blivit höst. Det kan ju ha lite att göra med att jag nu tvingas ut redan 08 på morgon och att jag tidigare har gått ut kanske tidigast 11. Men i morse när jag cyklade till jobbet hade vantar seriöst inte varit en dålig idé.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards