Alla inlägg under augusti 2009

Av Dilemma - 26 augusti 2009 22:14

Okej, nu har jag provdansat.

Street – great success
Salsa – not so much

För brorsan var det nog tvärtom.

Innan jag skulle iväg och dansa fick jag lite prestationsångest när det gällde min outfit. När jag tränar på Friskis bryr jag mig aldrig om hur jag ser ut, men när jag insåg att jag skulle vistas bland en massa danspersoner ville jag inte komma i gamla risiga träningskläder. Jag böt om 4-5 gånger innan jag kom iväg. Jag valde jympaskor också, fast de flesta där körde i strumpor.

Av Dilemma - 26 augusti 2009 16:52

Om några timmar ska jag iväg med brorsan och provdansa salsa och street. Jag hoppas att det blir roligt. Det finns risk för att det kan gå ganska dåligt.

Av Dilemma - 26 augusti 2009 16:39

Det är så irriterande när produkter jag använder utgår ur sortimentet. Nu vet jag inte om hårsprayen jag var ute efter hade utgått helt eller bara var tillfälligt slut. Men den stod inte på sin vanliga plats, och platsen hade den inte ens kvar. Där stod det istället mousse, visserligen av samma märke.


Tidigare använde jag Björn Axéns hårspray. Men när de hade en två-veckors-paus för att byta förpackning på alla sina produkter var jag tvungen att köpa en annan. Två veckor utan hårspray går inte! Sen upptäckte jag att den här nya sprayen var bättre, och den var dessutom anpassad för färgat hår. (Ja, jag erkänner. Jag har inte haft min naturliga hårfärg sedan jag var 12...)


Nu på sista tiden har jag använt en hårspray som jag köpte i Oklahoma när jag var där. Jag vet inte ens om den finns i Sverige. Och nu när min gamla vanliga inte fanns på sin plats fick det bli Björn Axén igen. Jag är tillbaka där jag började.

Av Dilemma - 25 augusti 2009 21:51

Aha, nu såg jag att syrran hade tipsat om min blogg i hennes blogg. Kul. Självklart tipsar jag om hennes också. Det är den som finns till höger under mina länkar.


Jag försöker få W att börja blogga också så att vi kan bli en sån där bloggfamilj... :)


Nä, nu är det dags att kolla på SYTYCD.

Av Dilemma - 25 augusti 2009 21:20

Idag har Wilma träningstävlat i agility och den här gången gick det bra. För första gången gjorde hon en godkänd runda och gick i mål med bara en vägran. Varje gång vi har ställt upp hittills har hon blivit diskad, så det var kul att hon kom i mål. Och hon har potential, det ser jag på henne.

Av Dilemma - 24 augusti 2009 17:41

Vi har skaffat gardiner i lägenheten. Vi har inte haft gardiner innan. Jag har tyckt att gardiner är onödigt och jag har inte saknat att inte ha några. Men nu under sommaren har jag retat mig mer och mer på att persiennerna släpper igenom så mycket ljus. Efter att ha sovit på flera olika hotellrum med tjocka gardiner som stänger ute allt ljus har tanken på egna gardiner blivit mer lockande. Och nu har det till och med blivit köp. Långa, mörka gardiner som man kan dra för fönstren.


Jag och W ägnade en del av söndagen åt att fålla gardinerna. Fördel - de släpar inte längre i golvet. Nackdel - vi lyckades få den ena ca en decimeter kortare än den andra.


Vi har köpt en ny fåtölj och en golvlampa också. Vi blev riktigt nöjda, det blev som ett helt nytt hörn. Innan stod det två olika pinnstolar fulla med kläder och en halvdöd växt där.



Av Dilemma - 23 augusti 2009 16:32

Här kommer två bilder från våra souvenirer från Amsterdam. W köpte tofflor och jag köpte en keps.




Av Dilemma - 23 augusti 2009 15:07

Jag och W har precis kommit hem från vår söndagsfika på Wayne's Coffee. Vi går dit i stort sett varje söndag. Ibland går vi någon annanstans. Idag är det fint väder, och det är bra för då kan Wilma följa med och sitta på uteserveringen. Det blir tråkigare för henne i höst/vinter när det är för kallt för att sitta ute och hon får stanna hemma.


Efter fikat gick vi ner till ån och tog en glass. Jag beställde en kula polkagris i bägare. W skrattade åt mig, frågade om jag var 12 år, och beställde själv en romrussin.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards