Alla inlägg under september 2009

Av Dilemma - 8 september 2009 12:13

Igår fick jag veta att mjölken från kor med galna-ko-sjukan användes till att göra Pucko. Det var roligt. Jag skrattade inte, men det borde jag ha gjort, för jag har småskrattat åt det hela dagen idag.

Av Dilemma - 6 september 2009 14:23

Idag har Wilma tävlat i KM i agility. Det var en hopp-klass och en agility-klass och resultat lades ihop för att utse placeringen. Wilma har bara tagit sig igenom en agilitybana utan att bli diskad en enda gång förut och tyvärr blev hon diskad den här gången också. Men bortsett från det så gick banan ovanligt bra. Hon var snabb och tog alla hinder utan problem, utom en tunnel som hon tog fel ingång på (därav diskningen). Hon var jätteduktig!


Hoppbanan klarade hon med bara 5 fel, och sen några tidsfel. Sammanlagt slutade vi på 6'e plats av 9 tävlande.



Av Dilemma - 5 september 2009 11:36

När jag satt och läste igår kväll kom W plötsligt med den här ritningen och började förklara saker om ljudvågor.

Av Dilemma - 4 september 2009 23:39

Det var trevligt på Tilltugg som vanligt. Förra gången gick vi hem och vrålade SingStar efteråt. Den här gången gick vi hem och tittade på Slumdog Millionaire.


Jag tycker att filmen var bra, men jag tycker att den var väldigt olik boken. Stämningen och den övergripande historien var ju samma, men jag skulle snarare säga att filmen är baserad på boken än att de har gjort en film av boken. Typ. Filmen var bra och boken var bra. Har man sett filmen kan man absolut läsa boken också. I boken finns det många fler småhistorier ur Jamals liv än vad man hinner med i filmen. Dessutom tycker jag att slutet är mycket mer oväntat i boken.

Av Dilemma - 4 september 2009 16:58

Ikväll blir det en ny sväng till Tilltugg, men den här gången följer syrran med. Hon har fått ett tillfälligt jobb på "mitt" företag och veckopendlar, men just den här helgen åker hon inte hem så vi passar på att gå ut tillsammans.

Av Dilemma - 3 september 2009 19:33

Vi har tokgarderat oss mot svininfluensan på mitt jobb. Vi har alcogel på alla toaletter och kontoret, vi har kastat alla handdukar och skruvat upp torku hållare istället med papper i, och vi har planscher på insidan av alla toalettdörrar med information om smittan. Vi borde vara på den säkra sidan.


Så fort svininfluensan kom till Sverige tycker jag att man inte har hört talas om annat. Har folk slutat insjukna i övriga länder nu eller är det bara inte intressant längre? Vad har hänt med Mexico till exempel. I början av sommaren fick man en liten rapport om läget där dagligen, men hur ser det ut nu? Har alla förvandlats till zombies, har de fått stopp på spridningen, är allt tillbaka som vanligt?


Jag kanske har sett för många filmer, men jag har fått för mig att det är det här vaccinet som hastas fram nu som kommer att slå ut mänskligehen snarare än själva influensan. Tänk vad ironiskt om alla vaccinerar sig och sedan utvecklar några obehagliga bieffekter. Jag tror det är dem som inte vaccinerar sig som drar det längsta stråt. Förutsatt att man inte dör då så såklart.


Och hur biter svininfluensan egentligen på djur? Alla är ju så oroliga för sina bebisar, men jag undrar om jag behöver oroa mig för Wilma. Tänk om hon får den först och sen smittar oss? Är det möjligt? Om den kan hoppa på grisar borde väl även hundar känns sig lite nervösa... Eller?

Av Dilemma - 2 september 2009 20:48

Missa inte So You Think You Can Dance ikväll. Det är final, 2 hours special. Spännande, spännande.

Av Dilemma - 2 september 2009 19:23

Konversation mellan mig och vaktmästaren på jobbet angående en ventilationsdosa som varit trasig i över ett år. Vaktmästaren börjar:


- Men jag trodde att jag hade skickat över några killar att titta på den?

- Jo, men jag tror att den behöver mer än att tittas på.

- Hm, ja, jag kommer över och kollar på den då.

- Ja, fast man behöver göra mer än att titta på den. Man behöver nog fixa den också.

- Okej, okej, jag ska ta tag i det.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards