Alla inlägg under november 2009

Av Dilemma - 9 november 2009 19:15

Den här serien-rutan skrattade jag och en kompis jättemycket åt för ca 10 år sedan. Jag hade helt glömt bort den, men hittade den hemma hos mina föräldrar i helgen. Jag tycker fortfarande att det är ganska roligt.


  

Av Dilemma - 9 november 2009 16:41

Idag fanns det pepparkakor i köket på jobbet. Först tänkte jag "Jaha, pepparkakor. Gott." Så tog jag en. Och när jag hade smakat tänkte jag "Oj, vad gott. Vad länge sedan jag åt pepparkakor. Undrar varför." Men sen kom jag på att man äter pepparkakor på julen och att det är därför det var länge sedan. Men varför det fanns pepparkakor i köket redan nu, det vet jag inte.

Av Dilemma - 8 november 2009 22:15

Vinst!

Ni som kan TV tablån vet vad jag syftar på :)

Av Dilemma - 8 november 2009 12:45

När man är hundägare då hejar man på andra hundägare som man möter när man är ute. Det här kom som en total överraskning för oss när Wilma var ny, men nu känns det naturligt. Om man dessutom möter någon som har en likadan hund som man själv (särskilt i vårt fall) så skrattar man lite och stannar och säger några ord.


I trappuppgången här hemma hejar vi varje gång vi möter någon som också bor i huset. Ibland till och med på okända som bara är på besök hos någon granne. Skulle vi möte någon av grannarna ute på stan så hejar man då också. Även fast vi aldrig pratar mer med varandra än så.


Igår mötte jag för första gången någon i vårt garage. En tant. Jag hejade. Hon såg förvånad och förlägen ut, tittade ner i golvet, hoppade snabbt in i bilen och åkte iväg. Man hejar tydligen inte på andra i samma garage...

Av Dilemma - 8 november 2009 09:47

  


Igår var vi några stycken hemma hos oss och vrålade SingStar i några timmar. Sen gick vi ut. Först till ett ställe och sen ett annat.


Av Dilemma - 6 november 2009 16:26

Ibland när jag går på lunch går jag förbi ett konditori, och idag när jag gick förbi hade de hela disken full med likadana bakelser. Det är tydligen Gustav Adolfs dag idag. Det är det säkert varje år, men jag tror inte att jag har lagt märket till det tidigare. Jag slog till på två stycken. Hoppas att de är godare än vad de ser ut.

  

Av Dilemma - 6 november 2009 15:30

Jag undrar om jag ska köpa en fars dags present till på söndag. Jag brukar aldrig göra det. En gång funderade jag på att köpa blommor. Sen berättade jag det för pappa. Och påminde honom om att det är tanken som räknas.

Av Dilemma - 5 november 2009 14:48

Nu när svininfluensavaccinet är här är det verkligen dags att börja fundera på om man ska vaccinera sig eller inte. Helst vill jag inte, men jag vill ju inte ha svininfluensa heller. Och det verkar vara helt frivilligt att vaccinera sig, jag har inte fått någon kallelse eller så. Om jag blev kallad så skulle jag antagligen gå, men att själv fatta beslutet om att vaccinera mig, ta reda på var, hitta tid, stå i kö... Tveksamt. Det känns som att jag kommer skjuta upp det, låta det rinna ut i sanden, och det är ju också att ha gjort ett val egentligen.


Jag berättade för min pappa att jag inte ville vaccinera mig (för jag vill inte, det vet jag, vad jag funderar på är om jag ska göra det ändå) undrade han varför. Jag tror ju att vaccinet kommer visa sig vara farligare än själva influensan och att det är det som kommer slå ut mänskligheten. Det tyckte pappa var heltokigt och undrade var jag hade fått en sån galen idé ifrån. Jag tycker att det finns ett flertal filmer (och böcker också) som kan backa upp den idén. Pappa tycker att det inte är tillförlitliga källor.


Ska du vaccinera dig?

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards