Alla inlägg under december 2009

Av Dilemma - 12 december 2009 15:58

Nya TVn fungerar bra. Bra bild, inget knas. MEN. Vad händer. Idag skulle jag och W kolla på film och 12 minuter in i Perfect Stom fryser bilden och Blu-Ray spelaren börjar låta som en slipsten. Vi stoppar filmen och försöker igen, men då kan spelaren inte känna av att det är någon skiva i. Vi provar en av de andra filmerna, vi provar en gammal DVD film. Spelar tror fortfarande att den är tom.


Vi packar ner Blu-Ray spelaren i kartongen igen och åker tillbaka till Expert och frågar vad det egentligen är för grejer de säljer. Vi får en ny spelare och är därifrån på bara någon minut. Snabbt och enkelt.


Vi väntar nog till ikväll innan vi gör ett nytt försök med filmen. Jag är väldigt nervös för att samma sak ska hända igen 12 minuter in...

TV

Av Dilemma - 11 december 2009 20:15

Nu är det första reklampaus i Idol-finalen och vi tittar på vår nya TV. Men det är inte samma nya TV som vi hade igår. När vi hade installerat den visade det sig att det var något knas med bilden. Jag pratade med Samsung support och gjorde en firmware uppgradering, men det hjälpte inte. Så när W kom hem åkte vi tillbaka till Expert och fick en ny. Det tog ungefär 4 minuter. Det är skönt när det inte är något tjafs. Från att vi packade ner förra TVn och till att den nya var uppackad och hade bild tog det en halvtimme.


Och nu är det alltså Idol-final. Jag är inte särskilt förväntansfull inför den. När Tove åkte ut förra veckan dog mitt Idol-intresse lite. Hon är nog den deltagare med bäst musiksmak genom alla säsonger.


Nu börjare det igen. Jag struntar fullständigt i vem som vinner.

Av Dilemma - 10 december 2009 22:14

Idag var jag nog på det roligaste aerobics-passet på hela terminen. Det var nytt pass. Riktigt roligt!

Av Dilemma - 9 december 2009 21:03


Jag var på Expert efter jobbet idag. Egentligen hade jag bara tänkt köpa en TV-bänk nu ikväll, men efter att ha pratat lite med en säljare slog jag till på en TV också. Vi hade funderat på att köpa en annan TV i helgen, men den här är nog bättre. Jag hade inte tänkt köpa någon Blu-Ray spelare däremot. Men jag hittade en där man fick med 20 Blu-Ray filmer. Fatta! Jag var ju tvungen att ha den direkt.  

Av Dilemma - 9 december 2009 17:02

Min feta julbonus har kommit. Sweet! Nu kan jag köpa dyra julklappar. Särskilt till syrran och W ska jag köpa något riktigt dyrt och fint.

Av Dilemma - 8 december 2009 20:33

Idag har jag gjort min sista ansiktsbehandling hos min nuvarande hudterapeut, sen flyttar hon till England.


Nu är jag sådär härligt illröd i ansiktet som man bara kan vara efter en behandling. Det blir ingen träning idag.

Av Dilemma - 7 december 2009 17:40

Jag längtar efter julen. Det är det enda som gör den här årstiden okej. Men så fort julen är över, då längtar jag efter sommaren. När nyår har varit då känns det närmare. Då är man på rätt sida av sommaren för det året. På hösten längtar jag tillbaka till sommaren som varit. Det är nog bara december, av alla månader som inte är en sommarmånad, som jag inte längtar till sommaren. Då längtar jag istället till jul. Även om det är sommar så kan det vara så att jag längtar efter bättre väder. Större delen av året längtar jag till sommaren, och alltså större delen av livet.


Det får mig att tänka på en rätt dålig film med Adam Sandler som jag inte rekommenderar någon att se. Click. Den handlar om en kille som kommer över en fjärrkontroll som gör att han kan snabbspola framåt i livet. Alla händelser som han längtar efter spolar han fram till, och allt som han vill bort från spolar han förbi. Och plötsligt är han i slutet av livet, och, ja, det är en komedi så den är inte ens tänkvärd när man ser den. Men jag försöker att tänka lite på det där ändå.


Jag försöker att vara mer nöjd med där jag är just nu. Jag försöker att inte bara uppskatta specifika saker, utan även vägen dit.

Av Dilemma - 6 december 2009 19:39

Det gick bra att köra både till Falun och hem igen. Men på ditvägen mötte vi en bil som det inte hade gått lika bra för. Den låg på taket i diket och vi var tvugna att vänta på att den blev bärgad innan vi fick köra vidare. Det var inne på en liten skogsväg. Vi blev lurade av GPS'en nämligen. Den var inställd på att åka kortaste vägen, och det var små smala skogsvägar. På vägen hem valde vi att den skulle ta snabbaste vägen, och då fick vi åka motorväg.

  

Själva festen var riktigt trevlig. Det började med julbord ungefär kl 19. Då var jag så hungrig att jag trodde att jag aldrig skulle kunna bli mätt igen. Jag hade inte ätit någon sedan frukost. Men lika hungrig som jag var innan var jag mätt efteråt. Det fanns massor av mat att ta av. I stort sett bara kallskuret, vilket passar mig perfekt.


Efter maten var det coverband resten av kvällen. Det var en riktigt 50+ fest. Alla dansade styrdans och låtarna var från 60-talet. När jag fick frågon om varför vi inte dansade, svarade jag att vi väntade på den bra musiken, men då väntade vi förgäves fick jag till svar. Och det gjorde vi också, det kom ingen DJ efter coverbandet som jag hade hoppats på.


Men jag hängde med syrran och våra respektive och vi var bland de sista att lämna lokalen av alla ca 300 som varit där. Det var en riktigt bra kväll alltså, även om det inte ser ut som det här.

  

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards