Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Dilemma - 8 januari 2010 23:23

Nu har jag och W varit på Brasseriet. Jag hade fått för mig att Brasseri betydde att de hade många olika sorters öl. Men det hade de inte alls. Däremot hade de ett lite Italienskt tema, men jag vet inte om det hade något med Brasseri att göra. Det var trevligt där. Men stämningen och servicen var bättre än själva maten.


Sen gick vi hem och kollade på "De ofrivilliga". Filmen som ger "sekundärskam" ett ansikte. Cool film på så sätt att alla scener var filmade ur väldigt udda perspektiv. Kameran var alltid still och det var ingen musik. Alla repliker var sjukt bra. Kändes trovärdiga och äkta. Inte som till exempel Noomi Rapace läsa-innantill-från-manus som jag såg i "Flickan som lekte med elden" häromdagen. Men man kan också uttrycka det som W gjorde när filmen var slut. "Det här var ju vanliga, pinsamma, händelser ur folks liv. Varför skulle någon vilja titta på det? Råkar folk inte ut för tillräckligt med pinsamheter i sina vanliga liv?"

Av Dilemma - 8 januari 2010 12:13

Ikväll ska jag och W gå och äta på Brasseriet som jag skrev om får några månader sedan. Nu får vi se om det är något speciellt. Det verkar ganska dyrt där, så jag har höga förväntningar på maten.


Häromdagen, förresten, blev det så att jag gick till kompisen, och blev hämtad av W med bilen när jag skulle hem. Det blev jättebra.


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards