Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Dilemma - 11 februari 2010 16:14

Wilma har varit och visat upp sig för veterinären nu. Hon är frisk som en nötkärna så vi bokade en tid för kastrering. Om två veckor ungefär är det tänkt.


Jag oroar mig såklart för kastreringen, eller för själva nedsövningen. Men veterinären som vi var hos nu var väldigt bra. Hon var tydlig och bestämd. Och det tycker jag bättre om än alla andra som jag har pratat med som säger att "Det finns alltid en risk, ni väljer själva, bla, bla, bla". Den här veterinären sa att med tanke på hur kraftigt skendräktig Wilma blir varje gång så är det ytterst sannolikt att hon kommer att drabbas av livmodersinfektion förr eller senare. Och då måste vi operera. Och då är risken mycket större. Hon sa att det finns en liten risk att något händer och den risken ska vi definitivt ta. Bra, då gör vi det.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards