Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Dilemma - 20 februari 2010 21:36

Kort sammanfattning:


1. Alcazar - Levererar som vanligt, men när alla tre sjunger samtidigt hörs inte Andreas Lundstedt.

2. Johannes Bah Kuhnke - Nickar märkligt takten med huvudet. Känns som att rösten ska spricka när som helst.

3. Elin Lanto - Är det Britney som sjunger? Hon borde inte dra handen genom håret så där ofta och vinddansen är inte alls lika cool som Saades regndans förra veckan.

4. Erik Linder - Vänta, jag ska bara kräkas först. Stelt, finstämt, milt, kristet med kraftig Livets-Ord-känsla.

5. Getty Domein - Jag kan uppskatta låtar där jag inte förstår ett ord av texten, men då ska ju låten vara bra.

6. Timoteij - Sommarkäckt. Modigt av mittentjejerna att spela på så osexiga instrument.

7. Darin - Storslaget och pampigt. En självklar vinnare.

8. Crucified Barbara - Riktigt bra låt! Men jag tycker inte att det är Trash Metal som speakerrösten vill få det till.


Av Dilemma - 20 februari 2010 15:09

Jag måste skicka in en ny bild till mitt körkort. Jag fick ett brev om det för ett tag sedan och jag har verkligen inte orkat ta tag i det. Det är en typisk sån grej som jag kan skjuta upp till sista chansen. Men idag bestämde jag mig för att fixa det och nu känns det jätteskönt.


Jag tycker inte om att bli fotad hos ett sånt kortframkallningsställe. Sist jag gjorde det skulle jag ha en bild till passet. Det är många så sedan. Då gick jag till ett ställe där det stod "passfoto på 3 minuter" utanför. Det var en gubbe som pratade dålig svenska som jobbade där. Han tog en bild och sa att det skulle ta ca 40 minuter att framkalla den och att jag kunde komma tillbaka senare. Nej, tre minuter ska det ta, sa jag och hänvisade till skylten utanför. Gubben protesterade och påstod att de där 3-minuters bilderna var inget bra, jag kunde komma tillbaka om 40 minuter. Jag protesterade också, sa att jag inte hade tid att vänta i 40 minuter och att jag ville ha min bild på tre minuter som utlovat. En sur gubbe går med på det och ska ta ett nytt foto av mig.


Jag tycket att det är illa nog att bli fotad, och för att göra det hela ännu värre hade det där stället själva fotoplatsen i ett hörn av butiken och övriga kunder där inne, tre grabbar, står och tittar på när han fotar mig. Dessutom tar han bara en bild och framkallar den och det är den jag får, inget välja och vraka.


Till min stora glädje gick den här gången mycket bättre. Jag hade tagit med W som moraliskt stöd. Vi gick till ett annat ställe såklart. Fotoplatsen låg innanför butiksutrymmet. Killen som fotade där var trevlig och förstående. Han tog massor av bilder och sedan tittade vi igenom dem tillsammans på en TV. Det ser alltid ut som en mugshot när man blir fotad sådär rakt framifrån, men det får helt enkelt duga. Jag valde en bild som jag är ganska nöjd med. Jag fick fyra bilder så jag tror att mamma och pappa ska få varsin också.


Nu är det bara att fylla i papperna och skicka in till Transport styrelsen, vilket är den lätta biten.


Så här blev det till sist:

  

Av Dilemma - 20 februari 2010 10:52

Det finns mycket som är bra med alkohol, men en av sakerna som jag gillar är att jag vaknar tidigare på morgon om jag har druckit sprit kvällen innan. Som igår, då drack jag drinkar, och imorse vaknade jag pigg redan kl 08 på morgon. Jag kan lätt sova till 11.00 annars, så det känns bra att ha fått några extra timmar idag.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards