Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Dilemma - 25 februari 2010 16:25

Wilma ringde vid 10-tiden och sa att hon var redo att komma hem kl 13. Jag hade pappa på stand by, så han kom in och hämtade mig och sen åkte vi och hämtade Wilma. Hon verkade helt normal. Pigg och glad. Men hon har sovit ända sedan vi kom hem.


En kastrering kostar vanligtvis runt 5000kr, men efter att ha ringt runt till flera olika djursjukhus valde vi det dyraste stället. 8000kr fick vi betala, och med förundersökning och olika mediciner nästan 9000kr. Men vi valde inte dem för att de var dyrast, jag hade gärna betalat bara 5000kr, utan de var helt enkelt bäst. Vi var på SLU i Ultuna.


  

Av Dilemma - 25 februari 2010 08:46

Jag har inte tänkt på att Wilma tar så stor plats. Igår var det väldigt tyst och tomt i lägenheten utan henne. Så lugnt och skönt hade vi det ju jämt förut, innan Wilmas tid. Och sen när hon kom och var valp då blev det riktigt stökigt och jag tyckte emellanåt att det var ganska jobbigt med allt liv hela tiden. Hon följer efter när man går, man kan inte lämna mackor hur som helst på bordet, hon behöver vara under uppsikt, hon gnäller och låter, man kan inte gå och lägga sig utan att först gå ut en runda.


Men igår, då saknade jag allt det där. Det har blivit rutiner som jag inte längre tänker på. Nu när jag inte behövde göra alla dessa grejer så kändes det tomt och konstigt. Det var inte värt att slippa det på bekostnad av att Wilma inte var hemma. Eller jo, för någon kväll kan det vara skönt, men Wilma måste komma hem igen. Jag hoppas att Wilma ringer idag och säger att hon är redo att åka hem.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards