Alla inlägg under mars 2010

Av Dilemma - 14 mars 2010 10:54

  

Av Dilemma - 13 mars 2010 19:45

Nu är det snart dags för finalen. Jag trodde att jag hejade på Salem Al Fakirs låt, men efter att ha lyssnat på den på Spotify upptäckte jag att det egentligen bara är själva refrängen som jag tycker är bra och att versen är ganska tråkig, så nu vet jag inte längre...

Av Dilemma - 13 mars 2010 17:53

Igår på dMz provade W en av våra låtar på dansgolvet igen. Det var en nyinspelning av en gammal låt och den blev klar nu i veckan. Men tyvärr blev det något problem i bränningen och efter första versen och första refrängen började låten om från början. Det var nog inte så jättemånga som la märket till det, utan folk tänkte nog mer på att det blev ett hack i låten, men jag märkte det såklart direkt. Fyra gånger gick låten om med vers och refräng innan nästa DJ hann få på en ny låt. Pinsamt. Senare på kvällen spelade W en annan av våra låtar, samma som han spelade förra gången, och det gick bättre. Den funkar bra på dansgolvet.


En dum sak som hände innan vi gick ut igår var att jag fick världens magknip precis när vi skulle gå. Jag tror att det berodde på att jag bara drack olika likörer på förfesten. Jag hade flera likörflaskor med bara slattar kvar i och tyckte att det var ett bra tillfälle att dricka slut på några av dem. Men så helt plötsligt, magknip. Vi ville komma till klubben innan 22 för att slippa inträdet, men med den där magen så undrade jag om jag skulle komma iväg över huvud taget. Men efter 10 minuter och en Ipren så gick det över, så vi kom iväg 10 minuter för sent hemifrån, gick mycket raskt och hann in på klubben en minut innan de började ta inträde. Jag har sån tur ibland!

Av Dilemma - 13 mars 2010 03:10

Jag har precis kommit hem från kvällen dMz med Burlesque-tema. Det var riktigt mycket folk och riktigt roligt. Kvällen till ära var det en burlesque-dansare där, men tyvärr lyckades jag inte ta något kort på henne.


Jag och brorsan.


DJ AlphaWilhelm

  

Av Dilemma - 11 mars 2010 21:02


Mer Burlesque än såhär tänker jag inte vara imorgon. En stor fjäderblomma i håret får räcka.  

Av Dilemma - 10 mars 2010 23:30

Jag har varit och kollat på Slagsmålsklubben nu ikväll. Jag hade en uppfattning om hur de skulle låta, men jag har inte sett eller hört dem förut. Fast W påstår att vi kanske har sett dem i Arvika, men jag kan inte komma ihåg det alls. Jag fick en gratisbiljett annars hade jag nog inte gått, men jag är glad att jag gick.


Det var ett flamsigt band med sköna låtar och med mellansnack som var nästan lika långa som låtarna. Men de var förvånansvärt oförberedda. Till exempel så hittade de inte trumpinnarna när det skulle vara trummor i en av låtarna, så de fick strunta i det. Jag tycker inte att de riktigt levde upp till den utlovade scenshowen.


Det är skönt att bo mindre än två minuter från konsertstället när man ska hem efteråt sen. :)


  


Av Dilemma - 10 mars 2010 11:38

Inspirerad av syrrans problem med att förklara ett bekymmer för SJs personal (som man kan läsa HÄR) kom jag att tänka på ett eget tillfälle där det var väldigt svårt att förklara funderingen.


Det var i torsdags när jag och W skulle välja inredning till vår badrumsrenovering och hade kommit till blandarna. En blandare är det som sitter i duschen där rören med vatten går in, och där duschslangen kommer ut. Man använder den till att starta och stänga av vattnet, öka och minska vattenstyrkan, och till att höja och sänka temperaturen. Det heter inte ”kran” som man kanske kan tro…


Vi tittade på några olika blandare, varav en hade förtryckta grader. Och när man kom upp till 38 grader gick det inte att få det värmare utan att först trycka in en liten knapp. Det tar alltså stopp vid 38 grader om man bara vrider på ”ratten”. För att man inte ska bli skållad antagligen, bra idé. Men W kom direkt med den självklara frågan ”Hur vet blandaren att vattnet är 38 grader?”


Det var här kommunikationssvårigheterna började. Vi fick återigen en tydlig beskrivning av hur man vid 38 grader måste trycka in knappen för att kunna få det värmare. Och hon pekade på alla förtryckta grader runt om själva ratten. ”Här kan ni se hur varmt vattnet är.”


”Ja, ja, ja” skyndade jag och W på henne i munnen på varandra. ”Men hur får man blandaren att veta att vattnet har just den temperaturen?” ”Hur vet man att den är inställd på rätt gradantal?” ”Finns det en sensor i den?” ”Hur är den kalibrerad?”


Förvirrad försökte hon än en gång mycket tydligt förklara. ”Jag kan inte just det tekniska, men den här knappen” hon pekar noggrant ”den måste ni trycka in för att få värmare vatten, annars kommer ni bara upp i 38 grader. Det ser ni här” hon pekar där det står 38.


Jag försöker på ett enklare sätt. ”Vår blandare som vi har hemma nu till exempel, där kan man se åt vilket håll man ska vrida om man vill ha vattnet värmare eller kallare, men man kan inte se de exakta graderna. Ibland känns vattnet värmare när den är inställd på ett visst sätt och ibland behöver man vrida upp ännu lite mer för att det ska kännas lika varmt. Och det kan ju kanske bero lite på temperaturen utomhus också.”


”Men då har ni kanske en gammal blandare” blir svaret. Ja, jag kan inte annat än att hålla med. Det har vi ju faktiskt.

Av Dilemma - 8 mars 2010 11:30

Wilma och jag har varit och tagit bort hennes stygn idag. Det var väldigt enkelt. Jag trodde att Wilma skulle ställa till problem, men det gick hur smidigt som helst. Wilma stod på bordet inne hos veterinären och jag lyfte upp överkroppen på henne så att hon bara stod på baktassarna. Jag trodde att sköterskan bara skulle titta på såret, men tjopp-tjopp-tjopp så hade hon sagit bort alla stygn, och Wilma hade inte ens reagerat.


Nu slipper vi tratten, men hon får fortfarande inte hoppa så vi får sitta med kompostgaller framför soffan i minst en vecka till.


När vi kom hem från veterinären och jag tog av Wilma kopplet sprang hon rakt in i lägenheten. Vi har tagit av tratten varje gång vi har varit ute med henne och då har det hänt flera gånger att hon springer in när kopplet är avtaget, men vi ropar tillbaka henne direkt och sätter på tratten. Men idag tvärstannade hon av sig själv och tittade förvånat på mig. "Har du inte glömt något nu?" såg det ut som att hon tänkte. "Det är lugnt" sa jag "nu slipper du tratten". Och då fick hon typ ett glädjeryck. Hoppade in i lägenheten och ruskade våldsamt om de gosdjur som låg närmast.


Ingen mer hundcocktail.

  

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards