Alla inlägg den 3 april 2010

Av Dilemma - 3 april 2010 15:40

Mmmm, det börjar lukta mat från nedervåningen. Påskmiddag. Förra året missade jag och W hela påsken. Då var vi i USA; Oklahoma och New York. Det var mycket bättre.


I år hade jag bett min mamma att inte köpa så vansinnigt mycket godis. Det brukar alltid finnas i överflöd här, och nu när vi bor här så går det inte att komma ifrån på samma sätt heller.


Det började med att mamma hade köpt chokladägg och Lindor-kulor. "Det blir allt, nu köper jag inget mer än så". Det lät bra tyckte jag. Men någon dag senare hittade jag en 1,5 kilos påse smågodis. Det var tydligen till påskäggen som syrran och hennes kille hade önskat sig. Sen hittade jag två stora påsar med blandat dumlegodis. Till påskkärringarna tydligen.


Men nu är det ju påsk och det där dumlegodiset blev det en hel del kvar av efter påskkärringarnas besök. Och lösgodiset till påskäggen räckte dessutom till två stora skålar som nu finns på bordet framför TV'n. Utöver detta så är frysen full med glass och syrran har bakat en cheesecake och en påsktårta.


Det blir en riktig godispåsk. Vi får ta igen för det uteblivna påskgodiset förra året...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards