Alla inlägg den 10 april 2010

Av Dilemma - 10 april 2010 18:30

När vi skulle åka hem till vår lägenhet idag, tillsammans med pappa, för att mecka med toadörren, ville mamma att vi skulle svänga förbi Media Markt på vägen och köpa ny hemtelefon till dem. Jag sa till mamma att det kan bli farligt eftersom man alltid köper mer än vad man tänkt när man är där. Men mamma litade på oss påstod hon och sa att det är ju bara att inte köpa mer än telefonen.


Väl där lyckades jag intala pappa att det faktiskt är dags för dem att köpa en Blu-Ray spelare. Först skulle vi bara titta på dem, sen utsåg vi den som var bäst, och efter det blev det ju självklart köp också. Det gjorde att jag även köpte Inglourious Basterds på Blu-Ray, eftersom det är så jävla bra. Den ska vi titta på ikväll. 

Av Dilemma - 10 april 2010 15:18

Nu när vi ska få nytt och fräscht badrum vill jag också ha ny och fräsch dörr. Vår toadörr är sliten, färgen har lossnat på några ställen och man låser den med hasp. (Det där med hasp fungerar ju oftast ganska bra, men det går ju inte att se utifrån om det är låst. Det drabbades vi av på en fest vi hade får några år sedan, när det var massor av folk i omlopp hemma hos oss, och en stark person skulle gå på toa och råkade rycka upp dörren så att öglan som man stänger haspen i följde med ur dörrkarmen.) Jag vill ha ett vanligt toalås som man vrider för att låsa.


Jag har länge funderat på att byta toadörr, och kollat upp det i omgångar långt innan vi bestämde oss för att renovera hela badrummet. Men eftersom vi bor i en 30-talslägnhet är inte ett enda mått standard och vår toadörr är såklart ovanligt smal. Det går alltså inte att bara köpa en ny dörr och sätta dit den istället.


Men sen fick jag den briljanta idén att byta handtag och lås i den dörren vi redan har och sedan lacka om den. Byta lås gör vi själva (vi har kört hit min pappa för att det ska bli ordenligt gjort), men lacka den får "Upplands lack och kök" göra.


Just nu är arbetet i full gång.


  

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards