Alla inlägg den 23 april 2010

Av Dilemma - 23 april 2010 21:09

Vi har precis kommit hem från en grekisk restaurang här i närheten. Vi bjöd mina föräldrar på middag som tack för att vi bodde där i 5 veckor.


Badrummet är klart nu. De ringde från Comfort på eftermiddagen idag. De påstår att de har grovstädat, men det måste ha varit jävligt grovt. Men nu har vi i alla fall flyttat hem igen. Fast toadörren är fortfarande hos lackarstället så vi har badrum men ingen dörr. Den kommer senare i nästa vecka. Då ska badrummet slutbesiktas också. Vi har redan nu klagat på en spricka i badrumsskåpsspegeln. Den ska bytas ut. Men annars verkar allt okej. (Jag ska inte nämna något om det där lilla missödet med handfatsfogen...)


Här är efterrätten från restaurangen:

  

Av Dilemma - 23 april 2010 13:21

Idag är det löning och då får man pengar. Men jag fick lite extra pengar. Jag hittade en 50-lapp på marken. Okej, det är inte mycket, men ändå. Många bäckar små... Det kommer lämpligt nu när monsterfakturan för badrummet snart ska betalas.

Av Dilemma - 23 april 2010 09:44

Jag tror nästan att badrummet är klart nu. När jag var förbi i onsdags så såg det väldigt klart ut. Allt fanns på plats. De hade tagit bort skyddspappen från hallen och alla deras verktyg var borta.


Däremot var det ganska skitigt i badrummet. Putspulvet på kaklet, skoavtryck på golvet och fingeravtryck på spegeln. Så vi tänkte att de städar säkert på torsdagen och sedan ringer de oss för att berätta att de är klara och för att göra en slutbesiktning.


Men igår när jag var hemma såg det likadant ut fortfarande. De kanske inte städar? Det kanske man får göra själv? Men i så fall är de väl klara? Borde de inte ringa och berätta det?


Jag ringde till vår kontaktperson, men han svarade inte så jag lämnade ett meddelande. Jag frågade om de var klara nu och om det var okej om vi flyttade hem igen och började använda badrummet. Jag bad honom ringa upp.


Han har inte ringt upp. Inte än. Jag funderar på att ringa igen. Jag undrar om det är fel av oss att flytta in innan de säger att det är okej. Men varför hör de inte av sig? Jag blir förvirrad av det här.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards