Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Dilemma - 18 maj 2010 18:33

Idag stannade båten i Amsterdam. Eftersom jag och W var i Amsterdam i somras så hittade vi lite, och det kändes bra. Annars är det ganska svårt att på kort, begränsad tid hinna uppleva en helt ny stad. Jag känner mig inte säker på att vi såg det bästa av Brygge igår. Men idag så vet jag att vi var i centrum.


Vi gick i affärer (framför allt souveniraffärer), vi gick längs den där kända blomstergatan, vi tog en öl på ett torg som de har med många uteserveringar, vi gick omkring, vi köpte stroopwafels, vi åt pannkakor och vi gick igenom Red Light District (den bilden har jag censurerat här nedan för att inga känsliga ska finna det stötande). När vi drack ölen åt vi även Bitterballen. Det borde man göra när man är i Amsterdam. Det är typ ett öltilltugg som består av stuvat kött som är friterat i en boll. Man äter det med senap, och det är faktiskt riktigt gott.


Magsjukan har brutit ut på båten igen. Nya fall har rapporterats. Idag på frukosten fick man inte ta av maten själv, utan personal la upp det man pekade på på tallriken. Och vi har fått vår hytt sprayad. Det knackade på en kille i blå skyddsdräkt och ansiktsmask. Han hade en maskin som såg ut som en insektsutrotare och bad oss gå ut ur hytten. Jag hoppas att vår Belgiska choklad inte tar smak av den där sprayen.


       


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards