Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Dilemma - 24 maj 2010 18:45

Idag har Wilma varit slö och konstig i en vecka. Vi tycker att det har varit lite upp och ner under helgen och trodde att hon var på bättringsvägen.


Idag var Wilma hemma hos vår granne som brukar vakta henne på dagarna. Vid lunchtid ringde Zara till mig och sa "Wilma måste till veterinären NU!" Wilma hade kollapsat på hennes golv. Hon hade vridit kroppen bakåt i ett kraftigt krampanfall, skrikit hjärtskärande och kissat på sig. (Stackars Zara som behövde se det.) Jag skyndade mig hem. Zara ringde till en taxi och jag ringde till Djurakuten. När vi kom fram hade de gjort i ordning ett rum och tre stycken mötte oss och tog hand om oss direkt. De typ tömde henne på blod för att de skulle ta så många prover. Nu får hon vara kvar där minst till imorgon. Humelteorin är kastad åt helvete, det här är något mycket allvarligare.


I fredags ringde jag och pratade med veterinären för att jag tyckte att Wilma gick stelt med bakbenen. Då pratade de om att det kanske kunde vara diskbråck, men att vi inte behövde komma in under helgen. Då hoppades jag så att det inte skulle vara det. Men nu skulle det gärna få vara diskbråck, 8 veckors rehabilitering och en missad agilitysäsong, bara hon kommer ur det här levande och utan men. (Men det är ju inte diskbråck, det avfärdade de snabbt när de såg henne.)


Plötsligt känns det skört med bara en hund. Vi kanske borde skaffa en till.

Av Dilemma - 24 maj 2010 09:45

Vad härligt det är att mötas av 187 obesvarade mail efter en veckas semester...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards