Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Dilemma - 28 maj 2010 20:15

Jag är inte alls nöjd med att det står "Lägg ner skiten" på löpsedlarna idag. Vilka är det som tycker det? Är det tidningarna själva, eller försöker de återspegla "folkets" reaktioner? Är det läsare som har fått rösta på hemsidan och majoriteten tycker "lägg ner"? Är det folk som inte alls är intresserade av Melodifestivalen som tycker "lägg ner"? Det kanske de skulle tycka ändå, hur det än går för Sverige. Eller är det besvikna fans som i stundens hetta röstar "lägg ner", men egentligen inte menare det? Som inför nästa år är lika entusiastiska igen.


Och vad är det som ska läggas ner? Är det hela ESC? Det kommer ju inte hända. Eller är det svenska Melodifestivalen? Om vi kan tänka oss att inte vara med i ESC, då har vi ju inget att förlora på att ställa upp ändå. Då gör det väl inte så mycket om vi inte klarar kvalet. Jag tittade på kvalet i tisdags, fast Sverige inte var med, och jag kommer att titta på finalen imorgon.


Jag tycker att Edward af Sillén sa det bra när han undrade om man när man tittar på en dålig fotbollsmatch tycker att man ska lägga ner fotbollen, efter att många hade tyckt att tävlingen skulle läggas ner för att det var så många dåliga bidrag. Efter att Sverige inte klarade kvalet till fotbolls VM, hur många tyckte att man skulle lägga ner fotbolls VM då? Det kanske var många? Jag vet inte... Men hur många menar det egentligen?

Av Dilemma - 28 maj 2010 18:36

Jag kan höra Dr House gäng säga det, "maybe autoimmune". Det brukar de gissa på vid knepiga fall, och det verkar det som att vår veterinär har gissat på också.


Wilma är hemma nu och vi har fått veta att provresultaten visade inflammation i ryggmärgen. Men mycket mer än så vet vi inte. Vi fick med oss lite information på papper, men där tycker jag inte att det står något rakt ut och jag vet inte hur jag ska tolka det.


Det står något om en "inte allt för ovanlig sjukdom" som kan drabba hundar som Wilma och som kan ge de "symptom som vi beskrivit". Betyder det att hon har den sjukdomen? Betyder det att de gissar på det utifrån våra beskrivningar? Eller tyder provresultatet på det?


Den mest skrämmande meningen är: "En del hundar svarar väldigt bra på behandlingen och kan leva länge med denna sjukdom medan andra inte alls mår bra, trots behandlig". Vad innebär det?


Wilma ska äta kortisontabletter nu, och "tillsvidare". Jag tycker att den här diagnosen är luddig. Jag vill veta mer. Och jag vill att de ska ha fel, jag vill inte att Wilma ska ha någon sjukdom alls!

Av Dilemma - 28 maj 2010 09:46

Nu är Wilma hos neurologen. De kan inte komma på vad det är för fel på henne. Hon ska vara kvar där idag och de ska söva henne och röntga henne och ta ryggmärgsprov. Och då säger veterinären så där läskigt så att det knyter sig i magen att "en nedsövning innebär alltid en risk, och det bör man veta om".


Jag sitter på jobbet och skickar mentala hejarramsor till Wilma. Gör det ni också.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards