Alla inlägg under juni 2010

Av Dilemma - 5 juni 2010 15:45

Idag orkade jag mig ner på stan en sväng. Istället för att sitta hemma i soffan och dega så satte jag och W oss i en soffa på en uteservering vid ån och degade.


 

Av Dilemma - 4 juni 2010 21:35

Jag har legat i soffan ända sedan jag kom hem från jobbet och jag har precis genomlidit Talang finalen. Jag har inte sett det förut, men vad var det för skit egentligen?


Det började med en countryinspirerad tjej som totalslaktade "you shook me all night long". Jag tycker inte att sångare hör hemma i Talang, det finns så många andra forum för sångare.


Sen kom det in en liten kille och spelade något jättedystert på fiol. Barn hör inte heller hemma i Talang. Jag är rädd för att de inte bedöms för sin talangs skull, utan för att de är små och söta. Vad ska ett barn med en halv miljon kronor till? Och kan man verkligen pressa ett barn att jobba så hårt som en vinnare av Talang borde göra?


Jag tänker mig att det värsta borde vara över, men det blir inte mycket bättre. Operasångare efter operasångare kommer in. Är det verkligen en "talang" att sjunga andras låtar? Det enda som var roligt att titta på var cirkustjejen och Zikus Hanz.


När de sen utropar vinnaren är det helt blankt. Var hon ens med? Vad var det hon sjöng? Var hon bättre än de andra sångarna? Hon utmärkte sig ingenting.


Jag blir förvånad när Bert tycker att de har fått till en bra blandning i finalen i år och att det inte kunde ha varit bättre. Nu har jag ju inte sett uttagningarna, men det måste ju funnits mer underhållande nummer än så här. Jag är inte imponerad.

Av Dilemma - 4 juni 2010 18:22

Jag härdade ut på jobbet idag. Med hjälp av citronte, halstabletter och Ipren. Så fort jag inte behövde vara kvar längre skyndade jag mig hem och bäddade ner mig i soffan tillsammans med Wilma.


Jag önskar att jag var frisk. Jag skulle vilja gå ner på stan. Det är fint väder, skolavslutning och glada studenter, och jag tror att det är någon slags stadsmarknad också. Men jag orkar verkligen inte. Jag får ligga hemma och kolla på film och äta Ben&Jerry.


Två sjuka i soffan (fast Wilma är nog frisk nu, det verkar så, vi får se vad veterinären säger på måndag.)

 

Av Dilemma - 3 juni 2010 19:56

Tusan också. Jag har blivit sjuk. Ont i halsen och helt orkeslös. Det beror säkert på att jag har dragit ner på användandet av handsprit. Det var jobbigt på jobbet idag. Jag hoppas att jag blir bra till imorgon för då måste jag vara på topp.

Av Dilemma - 3 juni 2010 15:19

Förändringens vind blåser starkare nu och det är omöjligt att stå kvar. Jag har tagit ett steg till. Är det rätt eller fel? Antingen fortsätter jag på samma stig där jag redan vet hur omgivningen ser ut. Det är en fin utsikt och jag vet att det kommer att vara det länge till, så jag har egentligen inget emot att gå kvar. Men jag vet också att inte kommer att bli särskilt mycket finare. Kan det vara det? Det vet jag inte...


Men så har det öppnat sig en ny stig. En liten avstickar. Där har jag ingen aning om hur omgivningen är. Den kan ju vara sämre, men den kan ju också kanske, kanske vara bättre. Jag har kikat in, och det ser lovande ut men jag ser inte mer än några meter. Hur ska jag få reda på om det är en bättre väg? Vart leder den? Jag tror att den nya har fler vägskäl än den jag redan går på. Enda sättet att få reda på det är att välja avstickaren. Men det finns absolut ingen återvändo. Men om jag inte provar får jag aldrig veta. Just nu står jag med en fot i varje avfart.

Av Dilemma - 2 juni 2010 19:37

Nej, egentligen är jag inte utvilad. Egentligen kom jag hem småbakis, trött, hungrig, uttorkad, varm och med halsont. Men jag har ändå haft det bra.


Jag valde fotvård. Det är jätteskönt för fötterna. Prova! Både killar och tjejer kan uppskatta det. Kanske framförallt killar när jag tänker efter, deras fötter brukar ju vara lite ofräschare. Tänk på att det precis har blivit sommar, det närmar sig semester, man har jobbat länge nu och är värd en skön fotbehandling. Boka en tid idag och skriv en kommentar om vad du tyckte.


Efter min behandling satt jag i bubbelpoolen och tittade ut över Stockholms skärgård. Härligt!


I tax free köpte jag pingvingodis till W (rätt sort), och en parfym till mig. Donna Karan, Be delicious. Inget till Wilma.


Wilma blev jätteglad när jag kom hem. Helt galet. Det är samma gamla vanliga Wilma nu. Och håret i nacken växer mycket snabbare än det på magen gjorde efter kastreringen.


 

Av Dilemma - 1 juni 2010 15:15

Jag har haft ganska mycket att göra på jobbet idag, men nu är jag nästan klar. Det börjar bli dags att sticka iväg till båten. Det har känts som fredag hela dagen. Antagligen för att jag ska på kryssning och inte ska "jobba" imorgon.


Jag brukar beställa pedikyr när jag åker den där båten. Det är jätteskönt! Det rekommenderar jag alla att prova, killar som tjejer. Annars funderar jag kanske på massage. Vi får se.


W har önskat sig pingvingodis. Jag måste komma ihåg att det är de röda jag ska köpa, inte de gula. Eller var det tvärtom?? Jag brukar köpa likör också. Men efter den där gången när jag skulle till dMz och fick typ magknip 10 minuter innan vi skulle gå, efter att ha förfestat på likör hela kvällen, så har jag blivit lite tveksam till likör.


Jag önskar att det fanns någon att köpa åt Wilma, men jag har för mig att det inte brukar finns djurgodis/leksaker där. Wilma är så rolig när jag kommer hem efter att ha varit borta över en natt (ja, hon har tidsuppfattning och blir mycket gladare om man har varit borta ett dygn än om man bara har varit och tränat) om hon misstänker att jag har något med mig till henne. Hon tycker att jag inte kan öppna väskan fort nog, utan hjälper till själv också och kryper nästan ner i botten på väskan och letar efter hundgodis.

Av Dilemma - 1 juni 2010 13:42

Av: Jo Nesbø


Den senaste boken i riktig Nesbø-anda. Som vanligt bör man inte bara slöläsa boken, utan det gäller att hänga med. Små obetydliga detaljer i början av boken kan bli till ledtrådar och avslöjande flera hundra sidor senare. Det är fartfyllt och spännande och Harry Hole är mer nedgången än någonsin. Nesbø levererar och är man ett fan kommer man inte att bli besviken.


Jag funderar på hur Harry Hole ser ut. Trots att han beskrivs som helt förfallen har han inga problem med att få kvinnor att falla för honom. Jag hoppas att Dolph Lundgren spelar Harry i en eventuell film. Men även fast Harry är blond och 193 cm lång så föreställer jag mig en Dr House-liknande karaktär framför mig när jag läser. Mest av allt tror jag nog att Nesbø har skapat Harry till sin egen avbild. 


REKOMMENDERAR


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards