Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Dilemma - 14 juli 2010 22:11

När vi kom fram till Nynäshamn nu i eftermiddags var vi hungriga. Vi gick ner till hamnbodarna, vilka ligger nästan precis vid vårt hotell, och valde att äta middag på Rökeriet. Det blev rökt laxspett med färskpotatissallad. Supergott, vi bestämde oss för att äta där varje dag och beta av hela menyn. Och snabbt gick det att få maten också, några minuter bara. Jag önskar att det fanns något liknande ställe hemma, snabbmat som är god.

 

Efter maten gick vi "Hälsans stig". Det är en promenadrunda på 6 kilometer runt Nynäshamn. Man går genom stan, lite i villakvarter, längs med vatten och får se lite av varje. Det var perfekt väder för promenad. Vi började gå vid 19-tiden så det hade hunnit bli lite svalare ute.

 

Hälsans stig är utmärkerad med små skyltar längs vägen. Vi råkade missa en skylt och gick ganska långt åt fel håll. Då hamnade vi vid ett bad som verkade mysigt. Dit tänkte vi först att vi kanske skulle gå imorgon, men sen hittade vi tillbaka till stigen och gick efter ett tag förbi Nicksta badet som verkade ännu bättre. Här har vi tagit en vätskepaus.

 

När promenaden var avslutat gick vi tillbaka till hamnbodarna och åt glass. Det finns många olika sorters glass att välja mellan; Italiensk, GB, Lejonet & Björnen och vanlig mjukglass. Vi valde Lejonet & Björnen den här gången.

 

När vi kom tillbaka till hotellet satte vi oss en stund på uteserveringen. Jag köpte ett glas Rosé och W en öl. Mitt Rosévin låg alldeles för nära vanligt rödvin i smaken och jag blev inte riktigt nöjd, men efter halva glaset gick det ner lätt ändå. W blev nöjd med sin Nynäshamn öl, trots att den visade sig vara på 6,2 %.

 

Wilma har varit med oss hela dagen och har inte behövt vara ensam på hotellrummet en enda gång hittills. Hon har blivit ganska trött nu. Vi har hyrt filmen "Farsan" som vi tänkte titta på nu snart, och Wilma längtar efter att vi ska börja så att hon kan ligga och vila bredvid oss under tiden.

 

Av Dilemma - 14 juli 2010 17:48

Bilturen till Nynäshamn blev en riktigt plåga för våra djur. Det är tur att det bara tar ca 2 timmar att åka hit, jag tror inte att de hade klarat en timme till. Nu ska vi stanna här till på söndag (samma kompis som sist ska bo i lägenheten igen).


Wilma klarade bilresan bättre än råttorna. Hon låg nere på golvet framför W's fötter och flåsade. Råttorna var i semesterburen i baksätet. De får inte ha sin vattenflaska när de åker bil för det skakar så mycket att allt vatten droppar ur, istället hade vi gett dem gurka. De verkade ganska pigga under resan, men när vi kom fram såg vi att Miley var helt utslagen. Jag pratade med henne och hon lyfte på huvudet, men inte mer än så. När vi kom in på hotellrummet tittade jag närmare på dem. Hannah verkade ganska normal, men Miley var fortfarande däckad. Hennes skinn var insjunket som om hon var uttorkad. Jag gav dem vatten och Miley drack, och sen spolade jag av dem i kallvatten under kranen. Då blev de fullt upptagna med att putsa sig rena och nu verkar de må bra igen.


Jag undrar varför Hannah klarade resan bättre än Miley. Kan det bero på att Hannah är svart och att man klarar värme bättre då...?

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards