Alla inlägg den 15 juli 2010

Av Dilemma - 15 juli 2010 22:48

Vi började vår dag med att gå ner på stan och shoppa. W handlade kläder, och jag köpte en väska som jag ska ha på mitt nya jobb. När vi hade shoppat klart satte vi oss på ett café i stan och drack Milkshake. De hade flera spännande smaker att välja mellan. W valde en hallon/saltlakrits och jag en med brownie-smak. Wilma tog en gurkvatten, men ångrade sig direkt när hon såg våra milkashakes.

 

Efter flera timmar på stan drog vi till Nickstabadet. Där var det varmt och skönt och vi stannade länge och läste bok och badade om vart annat. Wilma hade med sig paraply för att få lite skugga. Vanligtvis älskar hon att ligga i solen, men till och med Wilma kan få för mycket när det är så här bra väder.

 

Sen fick Wilma vänta på hotellrummet och jag och W gick på bio. Här ligger vi och väntar på att filmen ska börja.

 

Det finns bara en bio i Nynäshamn och den har bara en salong. Där visar de en film i veckan, en gång om dagen, samma tid varje dag. Vi gick in och sa "två biljetter" och fick se "Knight and day". Den var sådär, helt okej, smårolig. Efter bion satte vi oss på hotellets terrass och tog en varsin öl, och nu är vi tillbaka på hotellrummet.

 

Av Dilemma - 15 juli 2010 13:39

Det här veckan trivs vi på Skärgårdshotellet i Nynäshamn. Ett ganska enkelt och mysigt hotell som ligger nära stan och hamnbodarna.


     

Utsikten från vårt fönster.

 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards