Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Dilemma - 16 juli 2010 23:40

Ikväll har vi varit och ätit på Restaurang Kroken. Om ni vill kan jag berätta lite om Restaurang Kroken. Det är en restaurang med utsikt över Bedarön, och den blev vald till Skärgårdens bästa restaurang 2003. Jag är inte blåst av stolen, om man säger så. Vi har varit här förut och då har jag för mig att jag tyckte att det var bra. Men nu blev jag inte jättenöjd. Alla fiskrätter var halvtråkiga, och varken jag eller W kände för någon av dem. Det slutade med att han valde biff och jag valde lamm. Kyparen frågade hur jag ville ha lammet och jag svarade "blodigt". "Menar du medium?" frågade han då, och jag svarade "rare". Då rekommenderade han "medium/rare" och jag gick med på det. När maten sedan kom var lammet grått med en svag antydan till rosa i mitten. "Är det här verkligen medium/rare" frågade jag efter att jag hade skurit i det, och då pekade kyparen "jo, det är lite rosa här". Lammet var helt okej, men jag hade gärna haft det mer rosa. I övrigt var det bra där, lite fattig meny bara. "Fina fisken" i Trosa äger "Kroken" i Nynäshamn.

 

Något vi var väldigt nöjda med idag var våra crêpes. W ville ha en matig variant och valde kantarell. Jag tycker bättre om dessertversionen och valde nutella och glass.  

Här är några bilder från hamnbodarna:

     

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards