Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Dilemma - 17 juli 2010 22:26

Av: Gabriella Ahlström


Nja, den här boken föll mig inte riktigt i smaken. Den handlar om Fredrika som är ovanligt tråkig och tillbakadragen, särskilt i jämförelse med hennes bror Simon som är en framgångsrik skådis. Boken inleds med Simons begravning och utspelar sig sedan till största delen utifrån ett terapirum där Fredrika berättar om sitt och Simons liv, och framförallt om hennes korta tid i Paris. Det är en väldigt enkel historia som är utförligt beskriven.


En sak som stör mig med Fredrika är att hon nästan alltid svarar "jag vet inte" eller liknande när hon pratar med sin psykolog, eller andra som hon pratar med. Jag tycker inte heller om hennes sätt att göra sig till offer. Att jag har svårt för huvudpersonen i boken kan vara anledningen till att jag har svårt för hela boken, och jag tycker att den inte riktigt kommer igång ordentligt. Det är mest ett plågat malande.


Det bästa med boken är omslaget. Jag tycker att den är väldigt snygg, kanske ett av de snyggaste omslag jag sett. Jag vill tycka om boken när jag ser omslaget. Men, men... "Don't judge the book by its cover".

Av Dilemma - 17 juli 2010 17:35

Idag är vår sista dag i Nynäshamn och vi har tagit det ganska lugnt. Vädret idag är lite mer mulet och svalare än de övriga dagarna så det har inte blivit något bad. Istället passade vi på att gå Hälsans stig igen eftersom det var perfekt promenadväder.


Vi har slappat och läst böcker på hotellrummet, ätit lunch vid Hamnbodarna, åkte en sväng med bilen och vi har hyrt en film som vi ska kolla på ikväll. "Upp", den där animerade filmen.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards