Alla inlägg den 22 juli 2010

Av Dilemma - 22 juli 2010 22:11

Efter en hel del uppmuntran från en kompis har jag bestämt mig för att börja rida. Jag gjorde det mycket när jag var liten och har tänkt att det kanske skulle vara kul att göra det igen, och nu ska jag alltså det. Jag köpte ridutrustning igår och imorgon är det dags för första lektionen. Läskigt! Jag vet inte om jag kommer ihåg någonting.


Jag mailade till ridskolan och bad om en snäll, inte så stor häst. Men de inte så stora hästarna var redan upptagna så jag ska rida på en som är jättesnäll, men drygt 170 cm i mankhöjd. Det här kan gå hur som helst. Jag berättar imorgon.

Av Dilemma - 22 juli 2010 12:39

Jag kan acceptera att det regnar en dag. Men jag kan inte acceptera att "värmeböljan" och den bästa sommaren som Sverige har haft på länge skulle vara över.


På lördag drar vi till Göteborg. Då har jag föreställt mig att det ska vara soligt och fint väder, att jag ska ha shorts och linne (och inte behöva ha leggings och T-shirt), att vi ska ligga på stranden och sola och bada och att vi ska sitta på uteserveringar och dricka is-latte. Nu verkar det som att jag kanske måste tänka om.


   

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards