Alla inlägg under juli 2010

Av Dilemma - 13 juli 2010 19:46

Nu äntligen har ju Wilma fått okej från veterinären att småbörja med agilityn igen. Eftersom det är så otroligt varmt ute så är det ingen bra idé att träna hårt, men vi tänkte åka ut till banan i alla fall och träffa andra hundar. Men de andra hundarna tyckte också att det var för varmt för när vi kom fram var det ingen annan där. Wilma gick några långsamma gånger slalom och övade lite på gungbrädan och sen åkte vi hem igen efter en kvart.


Men Wilma träffade andra hundar idag ute på Fjällnora hundbad. Där låg vi och slappade några timmar mitt på dagen. Vi badade också och den här gången hade vi tagit med flytmadrass åt Wilma så att hon kunde flyta omkring på den medan jag simmade.

Av Dilemma - 13 juli 2010 16:55

Jag har fått en klocka av W. En Rolex. Den är skitsnygg. Och den är mekanisk, så jag behöver inte tänka på att byta batterier. Jag behöver inte ens tänka på att skruva upp den ibland för den har en liten tyngd i sig som gör att den vrider upp sig själv bara av att jag har den på armen.


   

Av Dilemma - 12 juli 2010 19:27

Hurra, nu har jag jobbat min sista dag! Men inte bara för den här terminen, innan semestern, utan någonsin på det här nuvarande jobbet på egen hand. Jag ska tillbaka de två första veckorna i augusti, innan jag slutar helt, men då har även min efterträdare börjat så vi ska jobba ihop. Som jag ser det så kommer det mest att bli hon som jobbar och jag som finns bredvid som stöd och lär upp henne. Om det är mycket att göra så kommer ju jag också behöva ta tag i saker för att allt ska hinnas med, men framför allt är det hon som ska göra jobbet och lära sig så att hon klarar sig själv när jag försvinner. Jag tror att det kommer att bli två sköna veckor.


Ikväll firar jag och W med ett mousserat jordgubbsvin.


 

Av Dilemma - 12 juli 2010 14:12

Så fort vi kom hem igår slockanade Wilma och råttorna. Wilma i sängen och råttorna i sin ordinarie bur. Sen låg de helt utslagna till långt in på dagen idag. De tyckte tydligen att det var tröttsamt att vara campare. Nu behöver de vila upp sig. Vad de inte vet än är att på onsdag drar vi iväg till Nynäshamn.

Av Dilemma - 11 juli 2010 19:45

Av: Alex Schulman


Alex Schulmans pappa var närmare 60 år när Alex föddes och i ”Skynda att älska” får man ta del av Alex upplevelser av att växa upp med en gammal pappa. Man får ta del av fler olika anekdoter ur Alex uppväxt, och boken är välskriven med både ärlighet och allvar.


En gammal pappa innebär också tyvärr att Alex förlorar sin pappa mycket tidigare än vad som är vanligt. Något som verkar ha tagit Alex hårt. Efter att i fem år ha förträngt alla tankat på sin pappa föreslår en terapeut att han istället ska ta sig an tankarna. Boken känns som resultatet av detta.

Av Dilemma - 11 juli 2010 16:25

Nu är husvagnscampandet slut för den här gången och vi sitter i bilen på väg hem. Vi har haft toppenväder hela tiden, bortsett från en mindre regnskur igår strax innan kvällsgrillningen. Det har varit lite väl varmt på nätterna när vi ska sova. Termometern mätte upp 40 grader i förtältet och strax över 30 grader inne. Men på dagarna, när vi har varit utomhus inne i Trosa, har det varit skönt med det varma vädret. Hoppas att det håller i sig ända till september.


Efter frukost gick vi ner till badet och badade och slappade lite på stranden innan vi gick tillbaka till husvagnen för att packa ihop. När husvagnen ska kopplas ihop med bilen använder pappa sin ”mover” och kör husvagnen med fjärrkontroll. Då kommer campinggubbar fram ”jaha?, mhmm”, ställer frågor och blir imponerade ”en sån borde man skaffa sig”.

Av Dilemma - 10 juli 2010 17:51

Natten till idag var mycket behagligare. Nu hade vi haft fönstren öppna och vädrat ur husvagnen innan vi gick och lade oss. Och jag hade även fönstret bredvid min säng öppet hela natten. Så det blev en helt okej natt värmemässigt och jag kände mig utvilad när jag vaknade.


På dagen drog vi in till stan igen och kollade i fler affärer. Vi fikade på ett choklad och marsipan café (jag och W drack ischoklad med mintsmak, mums!) och vi köpte rökt makrill till lunch.


När vi kom tillbaka till campingen gick jag, W och pappa och badade. Vattnet var riktigt kallt och flera gången på vägen i ångrade jag mig och tänkte vända upp igen. Men W och pappa, som var i snabbare än mig, ropade att det blev bättre när man doppat sig och till sist var jag i jag också.


Just nu är det mörka moln på väg in som hotar våra planer på att grilla ikväll. Men vi håller tummarna för att det är snabbt övergående och räknar med att grilla ändå.


En rekommendation om man skulle ha vägarna förbi Trosa och vill gå på en bra fiskrestaurang är ”Fina fisken”. Där var vi igår och vi var alla nöjda med maten.


Här är klänningen som jag köpte igår och hade på restaurangen på kvällen:

 


Av Dilemma - 9 juli 2010 16:39

Trosa är en riktigt mysig stad. Jag hade ingen uppfattning om Trosa innan jag hamnade här. Jag hade hört talas om stället, så jag visste att det fanns, men inte mer än så. Nu vet jag att det är lite gammeldags stuk på staden. Det finns små sommarvillor, kullerstensgator, caféinnergårdar och hamnbodar. Jag såg inga moderna affärer, utan allt verkade lokalt. Jag köpte en snygg klänning som jag ska ha ikväll när vi ska på restaurang.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards