Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Dilemma - 9 augusti 2010 19:34

Wilma behöver gå ner i vikt och ska ha en timmes promenad om dagen. Problemet är att varken jag eller W har tid/ork att gå en timme varje dag. Nu när vi jobbar igen är det inte så mycket tid kvar av dagen efter jobbet. Och eftersom vi brukar gå till Friskis efter jobbet så blir det ännu mindre tid över och dessutom så kommer vi hem helt slut redan och känner inte för att gå ut och gå i en hel timme. På helgerna funkar det, men vi behöver ett bra alternativ till vardagarna.


Jag tänkte att om man ökar intensiteten så kanske man kan minska ner på tiden. Om vi springer med Wilma så kanske vi inte behöver vara ute hela timmen. Men vi orkar inte springa heller. Så idag har jag provat att cykla med Wilma. Det gick faktiskt överraskande bra. Hon sprang snällt bredvid cykeln och fick upp en väldigt hög fart. Jag hade sele på henne så att jag inte skulle råka rycka loss hela huvudet om hon fick för sig att tvärstanna, som hon gör ibland när man är ute och går.


Jag är nöjd med det här första lyckade cykelförsöket. Jag ska försöka göra det till en vana.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards