Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Dilemma - 14 augusti 2010 12:32

Efter jobbet igår gick jag och W och tränade på Friskis. Det var ett riktigt tufft pass och jag blev hur svettig som helst. Det var inget pass efter så ledaren drog över ganska mycket på tiden, men eftersom jag och W skulle på restaurang så behövde vi gå efter 70 minuter.


På restaurangen blev jag åter igen häpen över hur mycket en starköl tar när man är uttorkad och har tränat hårt. Efter en öl kändes det som om jag hade druckit tre stycken. Sen hem och sova och ställa klockan på 06.00


Imorse var vi alltså uppe med tuppen och drog iväg till Märsta för att tävla i agility. Wilma var duktig. Hon fick 0 fel på hinder, men hon är långsam så hon fick tidsfel. Av 26 tävlande kom hon på 6 plats vilket är jättebra. Men trots det så känns det lite surt att om hon bara hade varit en sekund snabbare så hade hon kommit på tredje plats och fått en rosett.


Sen var det några timmars väntan i det soliga vädret innan det blev dags för Wilma i hopp-klass (som är som agility fast utan balanshinder). Då hade Wilma hunnit bli varm och less och mitt i slalom hittade hon en fläck som var mycket viktigare att nosa på än att springa klart banan. Hon vägrade gå en meter till så hon fick avbryta och blev diskad. Hundar är så opålitliga, ibland funkar det jättebra och ibland inte alls. En trevlig start på lördagen hur som helst, och vi var hemma igen i ungefär samma tid som jag brukar gå upp annars.


 

 

 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards