Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Dilemma - 18 augusti 2010 20:02

Förra och förrförra veckan satt jag med hon som skulle ta över efter mig på mitt gamla jobb och skulle försöka lära henne allt på två veckor. Redan första dagen hade jag arbetsuppgifter åt henne. Innan jag gick på semester skrev jag en lista med saker som behövdes göras i augusti och det betade vi av. Första dagen gick jag också igenom mina mail och lät henne ta hand om de som inte var svårast. Från andra dagen fick hon ta alla mail och telefonen och jag satt bredvid och hjälpte  henne. Hon fick alltså börja jobba redan från första dagen. Jag tyckte att det var smart.


På mitt nya jobb ser upplärningen helt annorlunda ut. Nu ska ju hon som jag efterträder vara kvar i 6-7 veckor så de känner säkert ingen brådska, men hittills (tre dagar) har jag inte fått göra något praktiskt. De har gett mig massor av information, men det är svårt att koppla informationen till något när jag inte har någon uppgift. De har gått igenom pärmar och visat vad som finns i, men jag tror att jag kommer att fatta mer när jag själv ska göra iordning en pärm. Jag tror att det kommer att bli bättre nästa vecka när jobbet drar igång på allvar.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards