Alla inlägg under augusti 2010

Av Dilemma - 3 augusti 2010 18:19

De här två första arbetsdagarna har varit riktigt softa. Jag håller på och lär upp hon som ska ta över efter mig. Idag satt hon och jobbade och jag satt i soffan och läste en bok som jag hade med mig. Vi borde anställt henne för länge sen.

Av Dilemma - 2 augusti 2010 17:19

Wilma hinner knappt blir frisk från det ena så är det det andra. Nu har hon ont i tassen efter en promenad i regnet.


 

Av Dilemma - 1 augusti 2010 20:49

Nu börjar den här bekanta söndagspaniken gör sig påmind. När jag tänker på vad jag har kvar som jag vill göra innan jag går och lägger mig och hur mycket tid det finns att göra det på. Under semester har det inte varit något problem, då är det bara att göra vad man vill oavsett vad klockan är och sedan lägga sig efteråt. Men nu måste jag ju gå upp imorgon och jag vill inte vara trött på jobbet.


För att spara tid bestämde vi oss för att inte titta på film och kollade på ett avsnitt av Twin Peaks istället. Och vi lyxade till det med kladdkaka. Jag har ett jättebra recept på kladdkaka:


2 ägg, 3 dl socker, 1 tsk vaniljsocker, 4 msk kakao, 1 krm salt, 1,5 dl mjöl och 1 dl smält smör. Vispa och grädda i 200 grader i ca 10-15 minuter, då blir den supergod och kladdig.


 

Av Dilemma - 1 augusti 2010 15:34

Imorgon är min semester över och jag börjar jobba. Jag funderar på om jag verkligen har tid med det? Jag förstod att min tre semesterveckor skulle försvinna sjukt snabbt. Egentligen borde jag väl förbereda mig mentalt men istället försöker jag förtränga det.


Mamma sa en gång att hon tyckte att det var skönt att komma in i rutinerna igen. Jag försöker känna så jag också, men jag har hunnit skaffa mig nya rutiner nu som jag trivs mycket bättre med. Idag, till exempel, gick jag upp kl 08 och åkte och red. Jag var hemma vid strax innan 12, duschade och sen gick jag, W och Wilma och åt lunch i en park med några bekanta. Nu är vi hemma och slappar lite, sen går vi nog ut och äter en tidig middag och kommer hem och kollar på film.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards