Alla inlägg den 1 september 2010

Av Dilemma - 1 september 2010 19:34

Wilma har fått en ny dagmatte och var där första gången idag. Vår granne, som hade Wilma innan, har slutat vara student så vi behövde se oss om efter någon ny. Vi hittade en hundvan pensionär som varit dagmatte åt två chihuahuaor som ska flytta och som nu letade efter nytt sällskap. Jag ringde till chihuahuaornas matte som referens och hon var jättenöjd med hundvaktandet. Vi var också hem till den här dagmatten och hälsade på och det såg väldigt trevligt ut. På dagarna brukar hon gå långa promenadet, gosa och leka med hundarna. Det låter helt perfekt.


Men i morse när jag lämnade över både Wilma och hemnycklarna kändes det lite läskigt. Tänk om hon är en skurk som är i maskopi med referensen, och när jag och W kommer hem efter jobbet så har hon både rånat lägenheten och sålt Wilma. Men sen tänkte jag att om jag inte kan lite på det här, när allt låter så bra, hur ska jag då någonsin kunna låta Wilma vara hos en dagmatte.


Det verkar som att det hade gått hur bra som helst idag. Jag ringde runt lunch och de hade det så trevligt. När W kom hem (han kommer hem före mig nu för tiden) fanns Wilma i lägenheten och hon var på väldigt bra humör och hade massor att berätta. (Man märker på Wilma när hon har gjort något annorlunda, då när vi träffar henne far hon omkring som om hon vill berätta om det.) Nu är det bara att hoppas på att det flyter på lika smidigt i fortsättningen också.

Av Dilemma - 1 september 2010 18:47

 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards