Alla inlägg den 9 september 2010

Av Dilemma - 9 september 2010 21:15

Det hände en rolig grej på vägen till tävlingen idag. Vi stod vid rödljus och hade en bil i filen bredvid oss. Konstigt nog hade han ratten på höger sida i bilen, men det innebar att W som körde och den andra föraren var väldigt nära varandra.


Vi tittade dit och då satt föraren där med två små hundar i knät. De hundarna hade fått syn på Wilma i mitt knä och var jätteintresserade. Föraren var också intresserad och ville att W skulle veva ner rutan så att vi kunde prata. Vi pratade lite om våra hundar och det hann bli grönt och vi hann bli tutade på innan vi körde iväg.


Han i den andra bilen hade en vit hund och en liten rackare som såg ut nästan precis som Wilma. Det lät roligt när föraren sa "Vet du, det är inte chihuahua." Det visste jag att det inte var. Det var en prazsky krysarik, jag känner till dem.

Av Dilemma - 9 september 2010 20:45

Vi är med i två hundklubbar och idag var det KM i den andra. Det var svåra banor, agility och hopp, och Wilma blev diskad i båda. Men hon var ändå duktig, hon hade viljan och driv och klarade en del svåra grejer.


På den här klubben är gungbrädan läskig. Den skramlar konstigt, så den vägrar Wilma att ta. Disk, alltså, på agilityn. I hopp-klassen är det ingen gungbräda, men där råkade hon ta ett hopp-hinder från fel håll. Ansatsen till hindret var från sidan, hon sprang mot det så att hon hade hindret framför sig, längs med färdvägen. Tanken var att hon skulle svänga in lite och hoppa det utåt, men istället gjorde hon tvärt om. Resten av banan gick riktigt bra.


Det snyggaste var precis på slutet. Där hade Wilma tagit sikte på sista hopphindret och sprang mot det i full fart. Men innan sista hindret skulle hon ta en tunnel som låg som en makaron med båda öppningarna på Wilmas vänstra sida. För att hon inte skulle ta den första öppningen (fel ingång) så väntade jag med att ropa "tunnel", men sen upptäckte jag att hon var inställd på sista hindret och ropade "tunnel" precis när hon var vid rätt öppning. (Wilma låg före mig och jag sprang bakom.) Då gjorde Wilma en tvär sväng åt vänster och kastade sig in i tunneln istället för att ta hoppet. Snyggt!

Av Dilemma - 9 september 2010 17:01

Jag har gett upp idén på att skaffa gummistövlar. Jag har klarat mig hittills utan, så jag borde inte behöva några. Jag avvaktar tillsvidare åtminstone. Istället har jag köpt ett par vattentäta höstskor.


Men jag hittade faktiskt en sida med massor av snygga stövlar, www.nicework.nu.


Mina nya skor:

 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards