Alla inlägg den 11 september 2010

Av Dilemma - 11 september 2010 20:27

Jag har funderat på hur jag ska hinna med att rösta nästa söndag. Då är jag i Norrtälje och tävlar med Wilma i rallylydnad, och jag vet inte under vilka tider man får rösta. Och jag har inte orkat ta reda på det heller.


Men så idag var jag i Gränby Centrum och skulle äta middag och då kunde man förtidsrösta där. Jag hade inget röstkort med mig, men det var inga problem, de kunde skriva ut ett nytt. Så jag passade på att rösta när jag ändå var där och det känns jätteskönt att ha det gjort. Nu slipper jag försöka hinna med det också nästa helg.


Jag skrev i ett tidigare inlägg att det skulle gå tre veckor mellan min senaste sovmorgon och nästa. Men nu har jag upptäckt att Wilma har en tävling inplanerad den där lördagen också, men att jag hade missat att skriva upp den i kalendern. Det kommer alltså gå en hel månad innan jag får sova ut igen. Jag hoppas att jag klarar av det.

Av Dilemma - 11 september 2010 14:24

Tävlingen idag gick faktiskt riktigt bra. Wilma var entusiastisk och taggad och det var roligt.


På hopp-banan fick Wilma 5 fel i slalom och 5 fel för att hon rev ett hinder. Det var konstigt att hon rev, för det har hon aldrig gjort förut. Men det kan ha varit en lite för snäv sväng, eller lite halt i gräset, för det var många hundar som rev och det tycker jag inte att det brukar vara. Efter att hon rivit blev hon lite förvirrad och tveksam så det blev även tidsfel. Men förutom en kort stunds förvirring efter rivningen så var hon riktigt snabb.


I agilityn fick hon först en vägran på gungbrädan för att hon bara hoppade upp och av direkt igen. Men andra försöket på gungan gick bra. Sen sprang Wilma förbi en tunnel. Hon fick syn på platsen där vi hade våra grejer och tog sikte på den. När hon vände för att komma tillbaka tog hon tunneln från fel håll. Disk, alltså. Men i övrigt gick banan väldigt bra.


Vi är nöjda med dagens tävlingar. Wilma börjar bli snabbare och säkrare på banan. Hon är på rätt väg.


     

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards