Alla inlägg den 18 september 2010

Av Dilemma - 18 september 2010 19:38

Idag har jag varit hela dagen på en ledarutvecklingsdag på Studiefrämjandet. Det är en heldagsutbildning som är som ett slags förstadie till att sedan få gå en instruktörsutbildning. Det gäller bara att hitta en utbildning till rallylydnadsinstruktör och det verkar inte vara det lättaste. Jag har hittat två hittills, men den ena är när jag är i Skottland och den andra är inte förrän i december och de är i Stockholm . Jag skulle vilja att det fanns en i Uppsala.


Utbildningen idag var ganska bra. Jag tycker att ledarna som höll i den, tre stycken, var riktigt bra. Dagen gick fort och de varvade information med mycket övningar. Många av övningarn kände jag igen och lärde mig inte särskilt mycket nytt, men det beror på att jag förut har gått en tvåårig ledarskapsutbildning.


De pratade också mycket om Studiefrämjandet och om hur man ska redovisa träffar på alla olika blanketter. Det var lärorikt, sådana grejer hade jag inte alls koll på. Tydligen är det så att min rallylydnads kurs är i samarbete med/arrangeras av/genom/eller hur det nu var Studiefrämjandet och om jag redovisar träffarna och närvaron på mina deltagare så får föreningen pengar för det sedan.

Av Dilemma - 18 september 2010 00:30

Hur gick det här till? Jag både drack mer och stannade längre än vad jag hade tänkt.


Nej, det är inte riktigt sant. Jag drack mer, det stämmer. Vi var på crêperiet och där blev det mer än planerat, men sen gick jag hem tidigare från  klubben. Jag skulle stanna i två timmar, men var bara där i drygt en. W hade glömt sina hörlurar och var tvungen att gå hem och hämta dem och då följde jag med. W svor bitvis på hemvägen. "Det man inte har i huvudet får man ha i benen" sa jag uppmuntrande.


Det känns inte alls kul att jag behövde gå hem så tidigt. Särskilt den här gången när det dessutom var Rysslands-tema. Det känns som att jag sitter här hemma och det är där borta som allt kul händer. Jag bad W ta många kort så att jag får se de snygga uniformerna i efterhand.


Nä, nu måste jag gå och lägga mig. Jag hoppas att kursen är bra imorgon med tanke på den här uppoffringen.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards