Alla inlägg under december 2010

Av Dilemma - 11 december 2010 18:11

Så där ja, nu är jag klar med alla kursdagar och behöver bara skicka in en projektbeskrivnign av en egen kurs för att få ut mitt diplom och vara en officiell rallylydnadsinstruktör. Imorgon blir det sovmorgon. Hurra. :)

Av Dilemma - 10 december 2010 21:43

Min arbetsplats har fått en gran att pynta på Stadsbiblioteket och jag följde med dit idag och hängde upp julpynt. Såhär fin blev den:


 


Vi hängde upp glasyränglar föreställande olika författare:          

Och under granen dekorerade vi med böcker som kollegor till mig har skrivit:

 

Av Dilemma - 9 december 2010 21:00

Jag hade tänkt mig att jag skulle jobba i mellandagarna. Att det skulle vara skönt att i lugn och ro röja upp lite på jobbet. Men nu visade det sig att jag måste ta ut mina semesterdagar innan året är slut, så nu måste jag vara ledig istället. Det blir skönt det också.

Av Dilemma - 8 december 2010 22:15

En tung och obehaglig lukt av bränd-plast-ångor fyller hela trappuppgången. På nedersta våningsplanet har ett runt märkt smält in i plastmattan, ungefär i storleken av en kastrull. Hur kommer det här sig? Ingen ställer väl ut en het kastrull på en plastmatta i trappuppgången? Och om någon nu gjorde det, VARFÖR gör man en sån grej i så fall? Det hade väl varit mycket smartare att ställa den direkt på golvet?


 


Av Dilemma - 8 december 2010 21:04

Idag var Wilma och jag ut till ridhuset igen och övade lite rallylydnad. Även den här gången var vi helt ensamma så jag funderar på att inte ställa upp på fler öppna träningar. Dessutom är det iskallt i ridhuset. Det var ett lager frost på grejerna och jag hittade en flaska vatten som hade frysit till is. 


Om en vecka ska vi dit och visa lite rallylydnad på en invigning. Jag hoppas att jag inte fryser ihjäl då, och att Wilma går med på att visa upp sig.

Av Dilemma - 7 december 2010 22:11

Wilma hjälper mig att öppna lucka nummer 7.


Av Dilemma - 5 december 2010 21:35

Idag hade Wilma fleecefötter och klarade av fortsättningsbanan utan att få köldkramp i tassarna. Den här helgen har varit givande och både Wilma och jag har kommit hem trötta. Nu får vi vila upp oss under veckan innan kursen fortsätter nästa helg.

Av Dilemma - 4 december 2010 21:50

I morse kl 08.00 tog Wilma och jag bilen och åkte iväg till Järfälla för den andra dagen på kursen.


Jag tycker att kursen var riktigt givande idag och hade bra övningar. Nu längtar jag efter att igen få hålla i en egen kurs.


För det mesta var vi inomhus, men efter lunchen gick vi ut för att bygga upp en nybörjarbana som vi hade ritat själva. Sen skulle vi gå den med våra hundar. Wilma är ju vanligtvis väldigt bra på rallylydnad och precis innan det blev vår tur sa kursledaren att hon kunde upplysa om att jag och Wilma brukade vinna tävlingar. Det var iskallt ute. Jag tror att Wilma trode att jag hade blivit helt knäpp som fått för mig att vi skulle gå en bana i det här vädret. Efter två skyltar fick hon köldkramp i tassen och jag fick gå resten av banan utan hund. Imorgon ska jag ta med Wilmas fleecetofflor.


Idag gick vi igenom nybörjarmomenten och de är jag väldigt inövad på redan. Imorgon blir det fortsättning och avancerad klass och det ska bli kul. Den avancerade klassen har jag inte så jättestor koll på än och det är den vi ska tävla i nästa gång om vi väljer att flytta upp oss, Wilma är kvalificerad dit.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards