Alla inlägg under december 2010

Av Dilemma - 3 december 2010 23:29

Första kursdagen. Idag var det två timmars kurs och två timmars pendling direkt efter jobbet. Om det inte var för att det var så mörkt, dimmigt och halt på motorvägen så hade det gått lite snabbare. Lördag och söndag är det heldagar.


Kursen började bra. Idag var det mest allmän genomgång av rallylydnad och jag kände väl egentligen till det mesta redan, men det är ju alltid bra att höra saker igen.


Imorgon följer Wilma med också och ska bli utbildad till instruktör. Vi har blivit tillfrågade av vår hundförening om vi vill hålla i lite rallylydnadsuppvisning på en invigning om två veckor, så jag hoppas att hon lyssnar noga imorgon.

Av Dilemma - 2 december 2010 19:58

Jag har perioder när jag äter mycket rostat bröd och jag har varit inne i en sån när jag äter rostat bröd varje dag i några månader nu. Men nu är det slut med det tydligen.


När jag skulle rosta mina mackor slog huvudströmbrytaren av och all el i hela lägenheten försvann. För säkerhetsskull försökte jag två gånger till, men med samma resultat. Och när det efter tredje försöket började ryka om el-slingorna i brödrosten vågade jag inte försöka igen.


Nu har jag plockat fram toastjärnet istället så det får bli toast ett tag framöver. Passande nog så hade jag redan önskat mig en brödrost i julklapp åt W av mina föräldrar.

Av Dilemma - 1 december 2010 19:15

Jag har börjat delat i någon typ av litterär workshop på torsdagar och han som håller i det vill att man ska skicka in texter till honom. Jag tittade igenom mina gamla låttexter och valde en text som heter "Stjärna, se mig!". Jag ändrade lite vid refrängerna så att den skulle passa bättre som en egen text.



Stjärna, se mig och ta med mig till din värld

 

Gör hela världen min

Ta din chans att ge mig drömmar

Hos dig finns någonting

Som gör mig trygg innan jag somnar

 

Stjärna, se mig och ta med mig till din värld

 

Nu kommer natten hit

Jag väntar på dig, men en längtan

Du lyser klar och vit

Jag vet att du kan ge mig lycka

 

Stjärna, se mig

Och ta med mig

Till din värld

Där mörkret är min kappa

Och månen är min vän

 

Man kan lyssna på låten här:


stjarna se mig

Av Dilemma - 1 december 2010 18:50

Första lucköppningen i den fantastiska julkalendern resulterade i en liten flaska shampoo. Wilma var nyfiket med under hela öppnandet. Jag måste erkänna att jag är väldigt sugen på att öppna resten av luckorna nu på en gång, men Wilma blev ännu mer till sig. Hon stoppade in hela nosen i luckan efter att jag hade plockat ut shampooflaskan och nosade runt. Sen krafsade hon vilt på nästa lucka och föreslog att vi skulle öppna den också. Men den får vänta till imorgon, jag kan motstå Wilmas övertalningsförsök.


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards