Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Dilemma - 22 januari 2011 16:19

Agility är en farlig sport har det visat sig. Idag hade Wilma årets första träningstävling och jag och W var på plats, trötta och bakfulla från gårdagens utekväll, redo för tävling. Det var jag som sprang med Wilma och trots långt vinteruppehåll var hon riktigt duktig.


Man springer banan två gånger när vi tävlingstränar och på andra försöket försöker jag driva på Wilma så mycket det går och vi springer jättasnabbt båda två. Och, precis vid sista hindret, trampar jag snett. Om det inte hade gjort ont så hade jag fortsatt springa, det händer ganska ofta att jag trampar sentt utan problem, men nu i iskallt ridhus relativt oppvärmd knakar det till i foten och jag kan inte stödja på den utan ramlar ihop och kan först inte resa mig igen.


Efter en kort stunds återhämtning kan jag linka av banan och åker sedan hem med massor av tips från de som varit där. Linda foten, håll den högt, ha den varm, ha den kall, vila. Alla är så snälla i vår hundförening.


Nu är jag hemma och jag kan halta fram, det gör inte särskilt ont, foten är inte blå, men den är svullen. Jag hoppas att det går över innan ridningen imorgon.


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards