Alla inlägg under januari 2011

Av Dilemma - 18 januari 2011 18:54

Finns det någon högre makt, något kosmiskt, som inte vill att jag ska träna? På kort tid nu har jag två gånger kommit ombytt och redo till ett fullt pass på Friskis. Den här gången skulle jag på ett obokningsbart pass och jag kollade jag innan jag gick hemifrån hur många platser det fanns kvar. Då fanns det 96 stycken. På den korta tid det tog för mig att byta om och komma fram, typ 10 minuter, hann alla platserna försvinna. Det var bara att vända hemåt igen. Och det värsta är att när det gäller träning är det inte ens tanken som räknas.

Av Dilemma - 17 januari 2011 22:11

Nu ikväll har jag varit hemma hos en från hundföreningen och kollat på en film om hur man tränar agility. Det var flera från hundföreningen där och nästan alla hade sina hundar med sig. Wilma fick stanna hemma. När jag satt i soffan och kollade på filmen kom en annan hund och gullade upp sig mot mig och halvlåg i mitt knä. När jag kom hem kunde Wilma inte sluta nosa på mig. Jag undrar om hon kunde känna igen lukten från sina träningskompisar, eller om hon bara kände att det luktade annan hund. Men om hon kunde känna igen lukten så undrade hon säkert varför jag hade varit och träffat dem utan att hon fick följa med.

Av Dilemma - 17 januari 2011 17:00

 

Av Dilemma - 16 januari 2011 21:10

När creperiet öppnade nere på stan i somras så var det det bästa som har hänt på länge. Jag älskar crêpes och de har dessutom galetter och äppelcider, precis som det ska vara. Jag har varit där flera gånger och det är alltid nästan fullsatt så det verkar gå riktigt bra för dem.


Men till min stora förtvivlan så har creperiet varit stängt sedan flera månader tillbaka och den enda informationen är en lapp på dörren där det står att det ska handikappanpassas. Till en början tänkte jag att det skulle gå ganska snabbt, men nu är jag rädd att de aldrig kommer att öppna igen.


Det är en väldigt liten lokal, så jag kan tänka mig att handikappanpassningen blir svår, men visst är det klart att de ska göra ett försök. Men hur kan det ta fler månader? Det byggs helt nya lokaler på kortare tid. Som det är nu så kan ju ingen äta crêpes, varken handikappade eller icke handikappade.


Jag hoppas att de öppnar igen snart. Jag hoppas verkligen att de överhuvudtaget öppnar igen. Och jag hoppas att när de väl öppnar så kommer det massor av handikappade dit så att det har funnits någon anledning till den här långa väntan.


Saknar:

 

Av Dilemma - 14 januari 2011 20:56

Efter ett spinningpass, ett avsnitt av Lost och en Cosmopolitan känner jag nu att helgen har börjat. :)

Av Dilemma - 14 januari 2011 12:00

(Huset vid sjön)


FILMTIPS


Genre: Drama, romantik

Från: 2006

Längd: 99 min

Kända skådisar: Sandra Bullock, Keanu Reeves


Handling: Historien börjar när Kate flyttar från sitt fantastiska hus invid en sjö och lämnar ett meddelande till den som ska ta över efter henne, arkitekten Alex Wyler. De börjar brevväxla och finner snart att de är helt rätt för varandra... och att de, på något sätt, lever två år åtskilda. Kommer de någonsin att kunna träffas? Vad skulle hända om de försökte? The Lake House är en både magisk och tidlös kärlekshistoria. (Källa: www.cdon.com)


En perfekt slappa-och-slökolla-film.

Visas på Kanal 5 på söndag, 16/1, kl 21.00

Av Dilemma - 13 januari 2011 20:42

Jag och W brukar vakna 06.30 när klockradion drar igång (ja, wake up light har inbyggd radio) och då är det alltid nyheter. Imorse vaknade vi som vanligt till nyheterna, men vi blev väldigt förvånade när radiokvinnan efter nyhetsuppläsningen avslutade med "och det var allt från 07-nyheterna". Trost att radion hade varit på så hade vi sovit exakt en halvtimme för länge både jag och W och, konstigast av allt, även Wilma.


Vanligtvis brukar Wilma, som sover nere vid knäna, komma direkt när radion startar och lägga sig uppe vid huvudet. Hon trycker sin kind mot min mun, hon vänder på sig och kommer så nära hon kan med ryggen mot och hon gosar och morgonnmyser tills vi kliver upp. Då kryper hon in under täcket igen och somnar om.


Men imorse måste det ha blivit något fel på oss alla tre. Och det är så knasigt att W och jag vaknade precis samtidigt med ett ryck och frågade varandra förvirrat "sa hon 07-nyheterna?!"

Av Dilemma - 11 januari 2011 20:52

Idag har jag återhämtningsdag och har efter jobbet inte gjort något annat än att läsa bok och kolla på TV serier. Superskönt. Jag ska försöka ha tisdag som återhämtningsdag hela våren. Det kommer inte att bli så när agilityn sätter igång igen, men då är jag förhoppningsvis återhämtad så det räcker.


Hösten blev ganska intensiv för mig. Då gjorde jag saker varje dag, oftast på helgerna också. Det var kul, men mot slutet av året kände jag att det skulle vara skönt att ta det lite lugnt ibland också. Även under hösten hade jag ambitionen att inte göra något på tisdagarna, men det dök alltid upp något varje tisdag så det blev inte så.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards