Alla inlägg under maj 2011

Av Dilemma - 20 maj 2011 16:02

Helt plötsligt kom jag på en idé till en rolig historia. Det har aldrig hänt förut. Jag tyckte själv att den var väldigt rolig. Jag provade den på W. Han tyckte att den var rolig. Han provade den direkt på sina kompisar. De tyckte att den var rolig.


Börjar måste finslipas lite, men typ så här:


Förutom jorden, vad gör de andra planeterna en lördagskväll?

-Ingenting, de har inget liv.


  

Av Dilemma - 20 maj 2011 12:00

FILMTIPS


Genre: Komedi

Från: 1999

Längd: 89 min

Kända skådisar: Ron Livingston, Jennifer Aniston


Handling: Dataprogrammeraren Peter har ett tråkigt jobb på företaget Initech, ständigt övervakad av sin chef Bill Lumbergh. Med sin fästmö besöker han en terapeut som genom hypnos får Peter att helt slappna av, men tyvärr dör terapeuten innan han avbrutit hypnosen.


Den nya avslappnade Peter börjar strunta i att gå till jobbet, hans livslånga dröm om att "doing nothing" har uppfyllts, och dejtar Joanna (Jennifer Aniston), en servitris han länge velat gå ut med.


På företaget intervjuas alla anställda inför ett effektiviseringsprogram (nedskärningar). De två konsulterna som intervjuar personalen (Bob och Bob) anser att Peter med sin avslappnade attityd därmed är ett perfekt chefsämne.


Office Space blev aldrig någon biosuccé, men har under åren uppnått kultstatus speciellt bland IT-arbetare och kontorsarbetare i allmänhet. (Källa: Wikipedia)

Av Dilemma - 19 maj 2011 21:53

Såren från förlusten av den förra lägenheten har läkt och vi har idag skrivit kontrakt på en annan. Jämfört med den förra vi bjöd på är den här lägenheten lite större, lite billigare hyra, bättre planlösning, ligger lite bättre till, har en bättre gård, fler parkeringar, snyggare färger, större hall, bättre planerat badrum, diskmaskin, tvättmaskin, ismaskin och vi fick den MYCKET billigare. Det som stör mig är att den har sämre balkong, till och med mindre än vad vi har idag.


Vi skrev kontrakt idag och det känns riktigt bra. Det verkar som att vi ska lämna rymdstationen Mir till sist i alla fall.

Av Dilemma - 17 maj 2011 19:37

Av: Dan Brown


Den förlorade symbolen är den tredje boken om symbolforskaren Robert Langdon. Den här gången utspelar sig historien i Washington och Langdon utreder frimurarhemligheter. Det är en fartfylld och spännande roman som i sitt upplägg är mycket lik sina föregångare. Gillar man Änglar och demoner och Da Vinci koden så gillar man det här, om man inte redan har fått för mycket förstås.


REKOMMENDERAR

Av Dilemma - 16 maj 2011 21:24

Igår var det äntligen dags för rallylydnadstävlingen som jag arrangerade. Det har varit väldigt mycket att tänka på och väldigt mycket förberedelser och jag hann flera gånger, veckorna innan det var dags, undra vad jag egentligen hade gett mig in på.


Men jag tycker att tävlingen blev lyckad och fick beröm för bra arrangemang av flera deltagare. Vi hade otur med vädret och det småregnade under hela tävlingen, men trots det verkade alla glada och nöjda.


Det var roligt under själva tävlingen och då kände jag att jag kan nog tänka mig att arrangera tävling igen, men nu i efterhand känner jag att jag nog ska vänta lite med det. Nästa år kanske.


 

Av Dilemma - 14 maj 2011 18:37

Fredag till lördag stack jag och W iväg på en dygnskryssning till Mariehamn med Birka båten. Vi firade att W fyllde år, men också att han har fått ett nytt jobb och nu tjänar lika mycket som han är gammal.


Vi undvek buffé och valde istället att äta middag i a la carte restaurangen. Där var det helt fullbokat och vi fick bordsgrannar till vårt bord och satt inklämda mellan dem och väggen. Det kändes inte som en bra början på kryssningen, men det visade sig att grannarna var riktigt bra. Först tyckte jag att det var helt okej att sitta bredvid dem och när middagen var avslutad så kände jag att det fanns nog inte ett bättre par på hela båten att hamna bredvid. De var inte alls påträngande, men hade alltid något att berätta om det blev tyst. Vi pratade mycket med varandra istället för att låtsas att vi inte hade några bredvid oss.


En timme hann vi åka, sen blev det något sjukdomsfall och vi var tvugna att vända tillbaka till Stockholm och dumpa av en person innan vi kunde ge oss ut igen.


Efter middagen satte vi oss i SPA Lougnen och drack drinkar. W beställde en Irish Coffee och när han tänkte ta ett sugrör skrek bartendern rakt ut "NEJ!". Det fick han inte ta. W vill röra om sin Irish Coffee och dricka med sugrör, men då sa bartendern att om den skulle röras om så hade hon gjort det. Det varma kaffet ska drickas genom den kalla grädden. Så fick det bli. W lärde sig något nytt.


Efter drinkarna gick vi till hytten med tax free inhandlad alkoläsk och kollade på Lady Gagas Monsters Ball konsert från Madison Square Garden, och efter det gick vi ner några däck och kollade på en 80-tals show som först kändes något blek i jämförelse med Lady Gaga, men som tog sig.


Dag 2, alltså idag, har vi bara slappat och hängt i bubbelpoolen på SPA avdelningen och fått pedikyr.


     

Av Dilemma - 13 maj 2011 12:00

(Förtrollad)


FILMTIPS


Genre: Komedi, familj

Från: 2007

Längd: 107 min

Kända skådisar: Patrick Dempsey, Susan Sarandon, Amy Adams


Handling: Den onda drottningen vill hindra prins Edward att äkta Giselle och sänder henne därför från den animerade världen till New York. Anpassningen till verklighetens värld blir svår, men hon får hjälp av advokaten Robert och blir strax kär i honom också. (Källa: cdon.com)


Det bästa med den här filmen är hur de animerade karaktärerna fortfarande behåller känslan av att de är tecknade även efter att de har hamnat i den ”verkliga” världen och spelas av riktiga människor. Amy Adams gör en strålande insats.

Bok

Av Dilemma - 12 maj 2011 21:47

Jag har haft turen att få ytterligare en bok skickad till mig från ett förlag. Det här gången verkar det röra sig om någon slags chick lit, och det är ju jag lite svag för ibland.


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards