Alla inlägg under maj 2011

Av Dilemma - 12 maj 2011 20:40

Jaha, det här är vad Sverige tävlar med ikväll. Håll tummarna för Eric.


Stop, don't say that it's impossible
'Cause I know it's possible
Though I know you never look my way
I can say, you will one day
I can say, you will one day

I will be popular, I will be popular
I'm gonna get there, popular
My body wants you girl, my body wants you girl
I'll get you when I'm popular

I'll put my hands up in the lights
You'll see me dancing for my life
I will be popular, I will be popular
I'm gonna get there, popular

Spread the news, I'm gonna take the fight
For the spotlight day and night
I can't take this to the number one
Be someone before you're gone
Be someone before you're gone

I will be popular, I will be popular
I'm gonna get there, popular
My body wants you girl, my body wants you girl
I'll get you when I'm popular

I'll put my hands up in the lights
You'll see me dancing for my life
I will be popular, I will be popular
I'm gonna get there, popular

Oh-oh-pop oh-oh-pop oh-oh-popular
Oh-oh-pop oh-oh-pop oh-oh-popular
Oh-oh-pop oh-oh-pop oh-oh-popular
Oh-oh-oh oh-oh-ooh

I will be popular, I will be popular
I'm gonna get there
My body wants you girl, my body wants you girl
I'll get you when I'm popular

I'll put my hands up in the lights
You'll see me dancing for my life
I will be popular, I will be popular
Popular

Av Dilemma - 10 maj 2011 20:50

Idag har varit en riktigt bra dag. Allting har klaffat. På jobbet var det ganska fullt upp, och det var kul för det har varit lite lugnt ett tag. Efter jobbet åkte jag för att hämta upp en klänning (som jag ska ha på syrrans bröllop), hämta upp Wilma hos hundvakten och hämta upp W på hans jobb. Sen åkte vi ut till hundföreningen där jag först skulle vara med på ett aktivitetsmöte och sen skulle Wilma träningstävla i agility.


Det gick inte alls bra för Wilma på agilityn. Hon har inte varit ute på sommarbanan sedan i höstas så hon skulle nosa och vara långsam. Hon blev diskad i båda loppen. Utanför banan band vi henne i staketet och gick för att lassa bilen full med grejer som jag behöver på rallylydnadstävlingen som jag arrangerar på söndag. När vi kom tillbaka visade det sig att Wilma hade hittat sitt godis i väskan, tuggat sönder påsen och ätit upp allt. Inte konstigt att hon var så duktig på att sitta själv vid staketet medan vi packade.


Nu har vi precis kommit hem, lagom till att Melodifestivalen börjar. Nu ska jag bara slappa framför TV'n och vara nöjd med att jag hann med allt idag.

Av Dilemma - 8 maj 2011 17:36

Efter jobbet i fredags tog jag och W bilen till Göteborg för att hälsa på syrran och hennes kille och hjälpa dem med deras bröllopsplaner. Hela lördagen blev ett enda långt planeringsmöte där vi bland annat tittade på och pratade igenom frisören, fotografen, kyrkan och festlokalen. Vi fick väldigt mycket gjort. Det är mycket som går att planera, men det känns som att det också är mycket som vi helt enkelt får se hur det blir när det väl är dags.


Så fort vi vaknade i morse satte vi oss i bilen och åkte tillbaka hem. Det gick väldigt bra att köra, men efter ca 3 timmar hade jag ganska ont i högerbenet för det går inte ha att foten riktigt bekvämt på gaspedalen i vår bil. Jag hoppas att det inte påverkar mig på ridningen som jag ska iväg till nu. Idag är det hoppning och då är det inte bra att vara trött i benen.

Av Dilemma - 6 maj 2011 12:00

FILMTIPS


Genre: Drama, komedi

Från: 2006

Längd: 101 min

Kända skådisar: Toni Collette, Steve Carell


Handling: Sjuåriga Olive får veta att hon blivit uttagen att tävla i Little Miss Sunshine (delstatens final av skönhetstävlingar för barn) och familjen måste se till att hon kommer fram i tid till tävlingen som är belägen ca 130 mil från familjens hem.

Familjen består förutom av Olive av hennes äldre halvbror Dwayne, mamma Sheryl, pappa Richard, morbror Frank och farfar Edwin. Morbror Frank kommer till familjen efter ett självmordsförsök som han gjort efter att hans akademiska karriär gått om intet. Dwayne har slutat pratat och drömmer om en framtid som stridspilot och att lämna familjen. Pappa Richard vill lansera sina nio steg till framgång och är fixerad vid att vara vad han anser vara en vinnartyp.


På resan åker familjen i en gul VW-buss som har en central roll i filmen. Under större delen är filmen en road movie där vi får följa familjens färd genom USA. (Källa: Wikipedia)

Hon som spelar Olive är helt fantastisk.

Filmen belönades med 2 Oscars, bland annat för bästa manus.

Av Dilemma - 5 maj 2011 21:22

Igår började min fortsättningskurs i rallylydnad och det var riktigt kul att komma igång med en kurs igen. Det här är första gången jag har en kurs på fortsättningsnivå och jag märkte en tydlig skillnad.


När jag pratar i nybörjarkursen så brukar hundarna studsa omkring bredvid sina ägare, de skäller och låter och om jag går fram till någon så hoppar de upp på mig. Inte alla så klart, men många. Det är oftast unga, ovana hundar som går nybörjarkursen. Nu satt hundarna istället tyst och lugnt bredvid sina ägare medan jag pratade. Och de var duktiga på momenten. Med nybörjarhundarna måste varje moment förklaras och visas väldigt tydligt. För fortsättningsklassen räckte det nästan att introducera skylten.


Att hålla i kurserna är roligt på olika sätt. Det är väldigt kul att se hur mycket nybörjarhundarna utvecklas under en kurs. Men igår märkte jag att det också var ganska skönt att hålla i en kurs där jag inte behövde försklara särskilt mycket om vad rallylydnad är och vad som är tillåtet på en tävlingsbana.

Av Dilemma - 3 maj 2011 19:04

I höstas hade jag väldigt mycket att göra med hundaktiviteter och tyckte att jag hade lite väl mycket på gång. Då längtade jag efter våren, när det skulle vara lugnare. Men jag vet inte vad som hände riktigt, jag har minst lika mycket på gång den här terminen också. Och nu tycker jag framförallt att jag har mycket som jag måste tänka på. Det är en sak att vara upptagen för att man är iväg och tränar en och en halv timme agility, men det är en helt annan sak att vara upptagen med att planera ett kursupplägg. Det tar energi på ett helt annat sätt. Jag måste skriva kursupplägg, inbjudningar, kallelser, svarsmail, PM och deltagarlistor. Jag måste ta emot anmälningar, inbetalningar och frågor. Och jag måste ha kontakt med deltagare, gäster, domare, lokaler och tävlande.


När jag tänker på alla saker som jag måste få gjorda framöver så får jag en känsla av att det börjar bli för mycket. Men det är det egentligen inte, allting sker ju inte samtidigt och emellanåt är det ganska lugnt. Då tänker jag att jag istället borde ta en sak i taget, men då blir jag rädd för att jag ska glömma något och så börjar jag tänka på allt igen. Lite Moment 22.


Det är roliga saker som händer framöver så jag har inget emot att göra allt detta, jag blir bara lite rädd att jag ska missa något. Imorgon påbörjar jag till exempel en fortsättningskurs i rallylydnad. Det ska bli kul, jag måste bara fixa klart allt inför kursen ikväll. Om en och en halv månad lugnar det ner sig, då kommer jag säkert att tycka att det känns tomt.

Av Dilemma - 1 maj 2011 12:44

Jag, W, syrran, hennes kille och Wilma började dagen på Alexanders uteservering som ligger precis vid ån. Till en början var det soligt och fint...

 

...men snart blev det ganska kallt.

 

Det var action i ån som vanligt. Först ut var ankracet som vi hann se sutet av.

 

Här är de riktigt vinnanrna av ankracet:

 

Sen blev det forsränning. Vår mikrofonkåta kompis kom glidandas i en trasig säng som nummer 91.

 

Så här såg det ut i ån när allt var klart:

 

Då gick vi till Stadsparken och åt lunch. I år orkade vi inte ta med oss egen mat utan köpte hämtmat på vägen.

    

När vi tyckte att det blev för kallt i parken så gick vi hem till oss och kollade på Blu Ray filmer som vi hyrde. Dinner for Schmucks, som var rolig, och The Mist, som inte var rolig.


Och sen, till middag, grillade vi med vår nya grill.

 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards