Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Dilemma - 5 juni 2011 23:36

Vi upptäckte att det finns ett zoo i Edinburgh och då var vi såklart tvugna att åka dit. Det fanns många djur, men tyvärr var flera av dem svåra att få syn på. Jag vill att djuren ska synas tydligt när man är på djurpark, inte att man ska tycka att man kanske ser ryggen av ett djur långt borta i inhängnaden. Jag önskar också att de hade haft lite fler gulliga djur. Det fanns gulliga djur, men jag tror att det fanns mest fåglar. Det fanns ingen meerkat och en djurpark kan aldrig bli perfekt utan meerkat. Tyvärr var vädret lite väl kallt idag också. Den bästa djurparken jag har varit på är fortfarande Artis Zoo i Amsterdam.


         

Av Dilemma - 5 juni 2011 09:45

Inne på Camera Obscura igår hade de en värmekamera där man blev filmad och sedan visad på väggen i olika färger beroende på hur varm man var över kroppen. Vi som var där, jag, W, mamma och pappa ställde oss för att bli filmade och tittade på våra färger på väggen. Vi tittade på våra huvuden som skiftade i orange/rött och på våra kroppar som var kallare i grönt/blått. Sen upptäckte vi att tre par händer var orange/röda, men ett par var blå/gröna. Mina. Jag brukar ha kalla händer och andra brukar säga att jag har så kalla händer, och nu blev det verkligen tydligt. W försökte att värma upp mina händer genom att gnugga den mellan sina och slå dem hårt, men de fortsatte att vara blå/gröna. Pappa blev lite bekymrad över min blodcirkulation. Jag känner att jag nu förstår varför humörsringar och liknande aldrig har gett något utslag för mig. Jag önskar att jag hade tagit ett kort...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards