Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Dilemma - 10 juni 2011 12:53

Vi har fått nya fönster i lägenheten.


Först tyckte jag att det skulle bli jättebra att få nya fönster och ny balkongdörr eftersom de gamla var ganska risiga. De nya är ljudtätare, bättre isolerade, snyggare och lättare att öppna.


Sen tyckte jag att det var synd att vi skulle få nya fönster nu eftersom vi ändå ska flytta snart och vi måste plocka undan allt inom 1,5 meter från fönstren. Eftersom det knappt är större än så hemma hos oss så blir det väldigt stökigt och trångt då.


Sen tänkte jag att det kanske är bättre vid en försäljning att lägenheten har helt nya fönster, istället för att de snart ska bytas efter att köparen flyttat in. Då tyckte jag att det var bra att de skulle bytas nu.


Men sen, igår, när de varit här och bytt fönster så upptäckte vi att vår server hade gått sönder. Antagligen för att de behövde ett eluttag och hade dragit ur sladden utan att stänga av servern först. Dålig server som gick sönder så lätt, men sjukt irriterande och just då tyckte jag igen att det var synd att fönstren var tvungna att bytas.


Men idag när jag tittar på våra nya fönster och balkongdörren så är jag nöjd och glad att de byttes nu så att vi får ha dem hela sommaren innan vi flyttar ut i september.


Snygga fönster. Men hur ser lägenheten ut egentligen...

 

Av Dilemma - 10 juni 2011 12:00

FILMTIPS


Genre: Skräck, thriller

Från: 2002

Längd: 115 min

Kända skådisar: Naomi Watts


Handling: Människor dör på ett konstigt sätt efter att ha sett ett videoband med en förbannelse över sig. Journalisten Rachel Keller försöker lösa gåtan och ser på videobandet. Men nu har hon inte lång tid kvar att leva. Hon måste skynda sig och med hjälp av sin före detta pojkvän så kommer de närmare och närmare gåtans lösning. (Källa: Wikipedia)


Jag gillar att titta på skräckfilmer, men det är sällan som jag tycker att en skräckfilm är särskilt bra. The Ring är en av få skräckfilmer som jag faktiskt tyckte var spännande, och inte töntig, när jag såg den. Men det är den amerikanska remaken man ska se, inte det japanska originalet.


Visas på Kanal 5 ikväll, fredag, natten till lördag, kl 01.10

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards