Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Dilemma - 28 juni 2011 19:41

 

Ah, after work! Det känns som för ett år sedan. Då satt vi också här.

Av Dilemma - 28 juni 2011 09:39

Nu har fotografen varit här och fotat lägenheten. Nu kan vi äntligen börja stöka till det igen. Innan han kom hade jag puffat till kuddarna i soffan och slätat ut överkastet på sängen. Men det visade sig att Wilma hade andra idéer om vad som var snyggast. När jag var inne på toa och sminkade mig hörde jag hur det buffades runt i soffan. När jag gick för att kolla vad som hände höll Wilma som bäst på med att bädda runt bland kuddarna. De skulle tydligen inte stå puffade och lutade mot ryggstödet i soffan, utan de skulle ligga platta och sovvänliga på sittdynan.


Sängen hade hon också varit upp i och det släta överkastet hade nu små insjunkningar från tassar som gått omkring där och det fanns ett tydligt spår i en liten runda på sängen.


Att resonera med Wilma går inte. Det var bara att bestämt förklara för henne att den här gången bestämmer jag hur det ska se ut här hemma, oavsett vad hon tycker. Jag rättade till kuddar och överkast igen och sen fick Wilma inte hoppa upp i soffan mer.


Själva fotograferingen gick bra tror jag. Jag hoppas att bilderna blev snygga. Det var synd bara att det inte hade hunnit komma någon sol till balkongen när han var här. Det är det första jag kollar på när jag har kollat på bilder av lägenheter, om det är sol på balkongen.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards