Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Dilemma - 4 augusti 2011 23:24

Det verkar nästan som att vädret har läst mitt inlägg om att jag har haft otur med vädret och bestämt sig för att ändra på den saken. Den här senaste veckan har varit perfekt, so far. Jag är väldigt glad att jag fortfarande har semester.


Jag har legat en hel del och läst på balkongen. Men igår var jag inomhus hela dagen och hjälpte en kompis med tapetsering. Det gick riktigt bra att tapetsera och det blev sjukt snyggt. Det kändes bra eftersom vi flyttar snart och kanske behöver någon ny tapet i den nya lägenheten. Då är det perfekt att jag tapetserade nyligen och det känns lugnt inför att göra det igen.


Idag har det varit ganska fullt upp. Jag började dagen med att klippa håret och sen tog jag Wilma till tandläkaren. Fast hon bara skulle ta bort tandsten så behövde hon få lugnande. Först fick jag sitta med henne i ca 20 minuter tills hon blev helt trött och slapp. Då fick jag lämna henne och komma tillbaka efter ungefär en timme. Och då fick jag sitta med henne i ungefär 10 minuter medan hon vaknade upp. Det tar ganska lång tid att ta hunden till tandläkaren, så det var bra att jag kunde göra det nu under semestern och inte behövde ta ledigt från jobbet.


Sen gick jag och W och åt galetter och crêpes med syrran och hennes man och sen på bio. Source Code. Cool film med Jake Gyllenhaal. Jag gillar filmer där man reser i tiden och där samma sak utspelas gång på gång och den det handlar om vet mer och mer för varje gång den upplever det. Vi avslutade kvällen med en öl på Katalin.


Tidigare i veckan:

"Men vänta nu, Wilma, där tänkte ju jag lägga mig..."

Jag vänder ryggen till i en halv minut och blir av med platsen.

 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards