Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Dilemma - 8 augusti 2011 21:14

Hur lång semester man än har så tar den ändå alltid slut. Idag började jag jobba och det kändes förvånansvärt okej. Jag vaknade inte trött. Jag måste ha varit tillräckligt utvilad efter fyra veckors ledigt för att klara av en tidig morgon. Det kommer säkert inte hålla i sig länge, men jag är glad att första morgonen gick så pass smärtfritt. På jobbet var det helt okej. Kul att träffa arbetskamraterna och inkorgen hade inte svämmat över av mail under sommaren.


Efter jobbet hade vi vår andra, och förhoppningsvis sista, visning. Den här gången kom det bara två sällskap vilket var tråkigt. Lite för lite tyckte mäklaren. En sak som inte var bra var att hela trappuppgången luktade snok. En granne hade tagit ner sitt trasiga och ruttna kylskåp i källaren och höll på och meckade. W gick ner och ifrågasatte på skarpen, grannen bad om ursäkt, men det hjälpte ju inte, det luktade fortfarande död och förintelse. Inte i vår lägenhet dock, som tur var.


Av de två som kom på visningen idag verkade den ena inte särskilt intresserad. Jag hoppas att den andra ska vara det. Mäklaren har ringt till de åtta som var på visningen igår och där fanns det tre intresserade. Imorgon börjar budgivningen, om det blir någon budgivning. Annars får vi den nog åtminstone såld till utgångspris. Det skulle vi vara nöjda med om det inte var för att lägenheten under gick upp så mycket. Eftersom vi ha lagt 100 000 kr på att renovera badrummet så skulle det ju vara kul om det lönade sig vid en försäljning också.


Jag har ridit idag också. Idag fick jag en häst som jag inte hade ridit förut, och han var bra, jag gillade honom. Jag ska rida varje vardag den här veckan. Det gör den här börja-jobba-veckan lite roligare.


En rolig sak som hände idag var att W fick ett mail från ett skivbolag i Italien som undrade om vi fortfarande gjorde musik. De var väldigt intresserade skrev de.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards