Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av Dilemma - 12 augusti 2011 22:59

Nu har jag jobbat första veckan efter semestern och det känns som att veckan gick snabbt. Kanske för att jag har ridit varje dag efter jobbet. Det har varit väldigt givande. Jag önskar att jag kunde rida varje dag hela veckan, varje vecka. Nu går jag tillbaka till att bara rida en gång i veckan i min vanliga ridgrupp och det kommer nog att kännas ganska sällan.


Jag och W tog fredagkväll med smulpaj och jordgubbsvin, och började kolla på filmen Rango. Inte jättekul film... Vi har pausat nu halvvägs ochska titta klart någon annan dag.


 

Av Dilemma - 12 augusti 2011 12:00

(La vita è bella)


FILMTIPS


Genre: Drama

Från: 1997

Längd: 116 min

Språk: Italienska


Handling: Filmen börjar som en romantisk komedi och berättar historien om en italiensk jude, Guido Orefice (spelad av Roberto Benigni), som i 1930-talets Italien kommer till en ny stad och uppvaktar sitt hjärtas dam Dora (Nicoletta Braschi). Guido och Dora blir med tiden ett par och får en son, Giosuè (Giorgio Cantarini).


Under filmens andra hälft rasar andra världskriget och filmen byter ton. Guido får en dag veta att han och hans son skall deporteras till ett koncentrationsläger. För att hålla hoppet och humöret uppe försöker Guido övertala sin son att lägret endast är en lek där det gäller att samla poäng för att kunna vinna en stridsvagn.


Filmen vann tre Oscar.

(Källa: Wikipedia)

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards