Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Dilemma - 22 augusti 2011 20:28

På eftermiddagen när jag var på jobbet idag så upptäckte jag att det regnade (inte duggade, utan regnade rejält) och jag hoppades att det skulle hinna sluta innan det var dags för mig att bege mig hemåt. Men inte då. Förra veckan hade jag regnjackan med mig flera dagar utan att egentligen behöva den, men idag hade jag den såklart hemma. Kanske blev jag lurad av gårdagens fina väder, kanske var det för att jag hade hängt in den i garderoben inför gårdagens visning, hur som helst så ägnade jag den inte en tanke när jag cyklade iväg i morse. Men jag hade paraply med mig.


Jag hade alltså två alternativ när jag skulle hem. Jag funderade ganska länge på om jag skulle strunta i cykeln och gå hem med paraply (eller kanske försöka leda cykeln) eller om jag skulle trotsa regnet och cykla hem ändå. Jag bestämde mig för att jag hellre kom hem snabbt och blöt. Jag kan ju byta om när jag är hemma, på väg till jobbet skulle jag inte gjort samma sak. Jag kom hem helt genomblöt. Jackan var så blöt att tröjan också var blöt under jackan och det rann om håret som om jag hade duschat. Men jag bet ihop.


Och då när jag cyklade hem så tänkte jag på att det var precis som på vintern. Jag trotsar vädret, biter ihop och tänker på annat. Går in i ett happy-place och låtsas inte om vädret omkring mig. Jag vet inte vad som är värst; att vara ute i spöregn utan regnkläder eller att vara ute i iskyla med vinterkläder. Jag tror faktiskt att jag tycker sämre om vinterkylan. Det är värre att frysa (alltså frysa så att benen domnar bort och fingrarna gör ont) än att vara blöt (regnet idag var inte kallat och jag frös aldrig). Dessutom varar vintern mycket längre. Jämfört med vinter så var det inte så farligt idag när jag cyklade hem, jämfört med sommar så var det hemskt.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards