Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av Dilemma - 26 augusti 2011 18:12

Wilma har varit hemma hos en kompis till mig på dagarna i tre veckor nu och idag, sista dagen, tog hon sig friheter fick jag veta när jag kom och hämtade henne efter jobbet. Det hade stått ett fat med kakor, drömmar, framme, och sånt har Wilma såklart stenkoll på. Vid ett obevakat ögonblick hade hon varit framme och slukat allihop, 8 stycken, och endast lämnat smulor efter sig. Jag har länge undrat om Wilma har något stopp vid obegränsad tillgång till godsaker, och det har hon tydligen inte.


Jag vet att Wilma vet att hon inte får göra så. Jag kan tänka mig att hon fick bråttom därifrån när hon blev påkommen. Men vad Wilma inte vet är att jag nu också vet vad hon gjorde, fast jag inte ens var där när det hände. Om hon visste det hade hon nog inte varit lika glad när jag kom och hämtade henne, utan sett mer skamsen ut.


 

Av Dilemma - 26 augusti 2011 12:00

FILMTIPS


Genre: Komedi, Drama, Biografi

Från: 2003

Längd: 101 min

Kända skådisar: Nej, inte direkt. Flera spelar sig själva.


Handling: American Splendor är en serietidning i undergroundanda som helt och hållet handlar om serieförfattaren Harvey Pekars liv. Tidningen bildades 1976 och har illustrerats av olika serietecknare. År 2003 gjordes filmen American Splendor där Paul Giamatti gestaltar den neurotiske Pekar. Filmen är en blandning av dokumentär, spelfilm och serietidning. (Källa: Wikipedia)

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards