Alla inlägg den 11 september 2011

Av Dilemma - 11 september 2011 21:45

Nu har Wilma tävlat officiellt i nybörjarklassen för tredje gången och fått över 70 poäng och kan om hon vill hoppa upp i fortsättningsklass. Banan var inte särskilt svår idag, det var inte så många direkta moment utan mest olika svängar. Men tydligen var det något som luktade intressant så Wilma fick 12 poängavdrag bara på "nos". Tillsammans med någon annan miss så slutade hon på 84 poäng, vilket helt klart är ett bra resultat, men känns lite lite för att vara Wilma. Om vi kan byta klass innan tävlingen nästa helg så kör vi fortsättningsklass då.


 

Av Dilemma - 11 september 2011 00:09

Det känns som att det inte var länge sedan det var Sista April (den happening som för mig markerar starten på sommaren) och idag/kväll/natt är det Kulturnatten (som markerar slutet). (När jag var ungdom och hängde ute i parker på helgerna, innan jag var tillräckligt gammal för att komma in på krogen, var det mellan sista april och Kulturnatten som temperaturen ute var tillräckligt okej för att vara utomhus.)


Jag och W hade inga direkta planer för kvällen, och eftersom vi ska upp och tävla med Wilma imorgon så tänkte vi ta det ganska lugnt. Vi åkte en vända till Eskilstuna för att hämta en synth som W skulle köpa och på vägen hem fick han ett sms av en kompis om att Tove Styrke skulle spela på Musikens Hus. Det lät nice tyckte vi så vi betalade 20 kr för varsin biljett och gick dit. Riktigt bra spelning! Jämfört med Kites spelning för någon helg sedan så var ljudet fantastiskt. (Även om Kite var snäppet bättre.) Hon var klockren på scen och låtarna var bra. Jag hade bara hört två låtar av henne innan så jag blev glatt överraskad. Hon har verkligen utvecklats sedan hon var med i Idol, men jag hade henne som favorit redan då.


Efter Toves spelning gick vi och köpte signerade böcker av Dan Larsson, köpte mat ur en Thai-Wok-vagn och gick och tog en öl. En alldeles lagom Kulturnatt.


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards