Alla inlägg den 3 december 2011

Av Dilemma - 3 december 2011 11:00

När jag fyllde år i somras fick jag ett presentkort på Pocket Shop av brorsan. Inför flytten blev det nedpackat och nu hittade jag det igen och tog mig raka vägen till Pocket Shop för att köpa böcker. Det blev fyra stycken:


Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger. Hennes bok Tidsresenärens hustru är en av mina favoritböcker och jag håller tummarna för att den här ska vara i samma klass.


Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón. Han har en bok som heter Ängelns lek som läste en recension om och blev intresserad av, men eftersom den här boken kom innan så köpte jag den istället.


Angelologi - änglars tecken av Danielle Trussoni. Den här boken eller författaren känner jag inte till alls, men den ska tydligen göra för änglar vad Meyer gjorde för vampyrer och det låter ju intressant.


Norwegian Wood av Haruki Murakami. Jag har hört mycket gott om den här japanska författarens böcker och varit nyfiken på att läsa något av honom ett tag. Det finns en hel del att välja mellan. Jag valde Norwegian Wood för att den finns som film och jag tycker att det är kul att se filmatiseringar efter att jag har läst böcker.


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards